Internetmarketing

Online door jouw doelgroep gevonden worden

Besteedt jouw marketingbudget alleen aan geïnteresseerde bezoekers! Is jouw webwinkel goed vindbaar? Met goed opgezette internetmarketing verbeter je de effectiviteit van jouw webwinkel. je besteedt jouw marketingbudget immers liever alleen aan geïnteresseerde bezoekers.

Online averteren en zoekmachine marketing

Natuurlijk gevonden worden

Google wordt door meer dan 95% van alle internetgebruikers in Nederland gebruikt. Ofwel je kunt niet om Google heen!

Zoekwoordenonderzoek

Middels een gestructureerde methode inventariseren we samen met jou welke zoektermen voor jouw organisatie relevant zijn en de meeste commerciële kansen bieden.

Linkbuilding

Breng je webwinkel beter in beeld op het internet. Publiceer jouw verhaal in fora, persberichten, YouTube video en andere sociale media.

Website optimalisatie

Search Engine Optimization (SEO) - scoor hoger in zoekmachines. Wij maken jouw webwinkel technisch toegankelijk voor zoekmachines zodat jouw webwinkel beter door zoekmachines kan worden geïndexeerd.

Zoekmachine adverteren

Search Engine Advertising (SEA) - trek bezoekers naar jouw webwinkel door (betaalde) advertenties te plaatsen. Je website is dan direct zichtbaar in de Google zoekmachine en andere zoekmachines.

Bouw aan langdurige relaties

Sociale Media

In welke mate verbetert Sociale Media jouw resultaten? De exacte impact van sociale media is nog niet bekend. Wel is het helder dat er veel wordt gecommuniceerd over en via de sociale media. Afhankelijk van jouw doel en doelgroep start je met bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook, Twitter en Pinterest. Vicus kan je helpen om de huidige en toekomstige resultaten meetbaar te maken.

Twitter voor korte berichtjes

Iedere twitteraar kan op elk moment van de dag in maximaal 140 tekens per bericht vertellen waar hij/zij mee bezig is, wat hij/zij van plan is of wat hem/haar bezighoudt.

Facebook om in contact te blijven

Facebook wordt wereldwijd gebruikt en is populair onder studenten en werknemers. Sinds 2008 is er een Nederlandstalige versie. Medio 2017 zijn er bijna 1,8 miljard gebruikers.

YouTube, broadcast yourself

Met YouTube kan iedereen kosteloos videofilmpjes uploaden, bekijken en delen. De uploader kan de film voorzien van tags (trefwoorden). YouTube is eigendom van Google Inc.

LinkedIn, gericht op vakmensen

Bij LinkedIn blijven gebruikers in contact met zakenrelaties. Nederland is verhoudingsgewijs een van de grootste netwerken met een stabiele groep van 4,5 miljoen gebruikers.