Meer inzicht in magazijn voor CAD2M

Vicus kiest samen met CAD2M nieuwe vorm van magazijnbeheer zodat die nu een integraal onderdeel is van de operationele werkprocessen.

Behoefte aan meer overzicht

De voorraad van CAD2M werd bijgehouden in een losstaand systeem. Om deze reden was er geen inzicht in de voorraad van een product bij het aanmaken van een verkooporder in Vtiger CRM. Een hele levering kon uitvallen omdat één van de bestelde producten niet tijdig in het magazijn aanwezig zou zijn. Daarnaast was er geen synchronisatie tussen de verschillende losse systemen. De uitdaging was duidelijk. Er moest een beter werkproces komen waarbij diverse systemen met elkaar gingen communiceren.

Kiezen van de juiste werkwijze

Vicus heeft samen met CAD2M in een proefomgeving diverse scenario`s uitgeprobeerd. Dit heeft CAD2M gedaan om intern alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Zo kon namelijk worden bepaald welke werkwijze het beste bij CAD2M past.

Magazijnbeheer binnen Vtiger CRM bestaat uit 7 onderdelen:

  • Magazijnen
  • Magazijntransities
  • Uitgiftekaart
  • Ontvangstkaart
  • Voorraadinslag
  • Voorraaduitslag
  • Leverbonnen

Met de Magazijnbeheermodule van Vtiger CRM kan CAD2M vanuit een verkooporder al zien hoeveel producten er beschikbaar zijn. Deze kunnen dan worden afgeleverd. Zijn ze niet beschikbaar dan kunnen ze besteld worden. Ook is te zien welke producten al zijn afgeleverd en of het al gefactureerd is. Op basis van deze beschikbare informatie kan CAD2M de juiste beslissingen nemen.

Alles in één systeem

Alle losse systemen die werden gebruikt zijn met de komst van de Vtiger CRM Magazijn Module overbodig geworden. De Magazijnbeheermodule is geïntegreerd met alle relevante Vtiger CRM modules zoals verkooporders, producten en facturen. Groot voordeel hiervan is dat vanuit elk van deze modules een overzicht kan worden opgevraagd.

De Magazijnbeheermodule binnen Vtiger CRM geeft CAD2M een compleet overzicht van de te verwachten inkomende en uitgaande goederen. Hierdoor kunnen hun magazijnmedewerkers in hetzelfde systeem werken als de rest van de organisatie.

Bedrijfsprocessen verbeteren

Iedere organisatie wil graag omzet verhogen, kosten besparen of klanttevredenheid verhogen. Met een goed gesprek en een grondige analyse kunnen de meeste organisaties al snel 20% rendement verbeteren bij de uitvoering van herhaalde processen door deze te automatiseren. Dit project is daar een goed voorbeeld van.

Bekijk vergelijkbare cases via de onderstaande links

Wij zijn Vicus

Wij verbeteren jouw marketing, verkoop, levering en service processen. We implementeren daarvoor Magento webshops, WooCommerce webshops, Vtiger CRM en Vtiger Portal en koppelen deze via onze VOSBA middleware aan jouw bestaande backoffice en externe partners.

Lees meer over Vicus of neem contact met ons op.