CRM VoIP Telefonie – Voor en nadelen
- 3 december 2013
- vicus
- Geen reacties
Makkelijk beheren eigen instellingen
Bij publieke cloud zijn via webtools veel mogelijkheden om de centrale en de individuele instellingen aan te passen. Vaak is ook een APP voor mobiele telefoons beschikbaar waarmee de eigen instellingen zoals aan of afwezigheid, doorschakelopties, kunnen worden aangepast.
Via verschillende opties alle medewerkers bereikbaar en kunnen zelf ook hun beschikbaarheid instellen; iedereen op zijn eigen voorkeursmanier.
- Via APP op Iphone/Android
- Via webbrowser
- Via een applicatie op de laptop
- En zelfs via het telefoontoestel
Minder hardware nodig
Bij publieke-cloudtelefonie kan vaak worden gewerkt met standaard ip-toestellen van diverse merken, maar ook met softphones via pc of laptop of via iPad of iPhone. Zo kunnen wij nu onderweg of thuis bellen over wifi via onze bedrijfscentrale.
Voor private cloudoplossingen heeft u vaak ook specifieke merkgebonden toestellen nodig. Bij Broadsoft was dat niet nodig.
De kosten van cloudtelefonie
Er zijn meer kostencomponenten dan bij traditionele telefonie. Maar de totale kosten kunnen afhankelijk van de gebruikte faciliteiten behoorlijk lager uitvallen.
Interne gesprekken zijn bij cloudtelefonie meestal gratis. Ook als medewerkers thuis werken of op lokatie bij een klant. Internationale kosten zijn meestal lager. Er kan gebruik worden gemaakt van least-cost-routing.
Bij private-cloudtelefonie kan de telecomprovider vrij worden gekozen. Bij cloudtelefonie is deze verbonden aan het telefonieplatform. Maar er zijn vaak meerdere dealers van dezelfde cloudtelefoniedienst, waardoor het onderling vergelijken van diensten en oplossingen zeker de moeite waard is.
Recente berichten
- Maximaliseer je Magento 2 webshop: De kracht van software koppelingen 3 september 2024
- Vtiger CRM integraties: de spin in een heel uitgebreid web 27 augustus 2024
- Schaalbaarheid binnen Magento 2: wat is dat? 23 juli 2024