Magento E-Commerce en Vtiger CRM Specialist

  • +31(0)33 461 1196
  • sales@vicus.nl
  • LinkedIn
  • +31(0)33 461 1196
  • sales@vicus.nl
  • LinkedIn
vicus logo 2025
  • Magento
    • Magento Webshop
    • Magento ExtensiesMagento add-ons
    • Magento Onderhoud
    • Magento Koppelingen
      • Magento aan King
      • Magento aan Exact
      • Magento aan Vtiger CRM
    • Magento Hosting
    • Magento Updates
  • Vtiger CRM
    • Vtiger CRM
    • Vtiger Pakketten
    • Vtiger Updates
    • Vtiger ExtensiesVtiger CRM add-ons
    • Vtiger Koppelingen
      • Vtiger CRM aan King
      • Vtiger aan WooCommerce
      • Vtiger aan WordPress
      • Vtiger aan Magento
    • Vtiger Hosting
    • Nederlandse Handleiding
  • Oplossingen
    • Marketing automation
    • Sales automation
    • Vendor Connector
    • Marketplace Connector
    • E-mail Marketing Automation
    • Goederen en materialen
    • Branches
      • Woninginrichting en accessoires
      • Productie en industrie
      • Detailhandel
      • Webshops
      • Groothandel
      • Dienstverlener
      • Auto- en motor-onderdelenhandel
      • Hobby-en-recreatie
      • Bouwmaterialen- en ijzerwaren
      • Gezondheids-en-welzijnszorg
      • Installatiebedrijven
      • Bedrijfskleding-en-accessoires
      • Voedings- en genotmiddelen
      • Grafimedia en kantoorartikelen
      • Marktsegmenten
  • Diensten
    • Vicus Servicedesk
    • Hosting
    • Koppelingen
    • VOSBA middleware
    • Consultancy en Training
      • E-commerce Succes Model
      • E-commerce Performance Model
      • JourneyFunnel Model
      • Business Model Canvas
      • Customer Insight Architectuur
    • Conversie Webshop Verbeteren
  • Blog
  • Kennisbank
  • Portfolio
    • Magento Webshops
    • Vtiger CRM
    • VOSBA Integraties
  • Over
    • Bedrijfsprofiel
    • Contactgegevens
    • News
    • Historie
    • Partners
    • Werken en Vacatures
    • Open Source Software
  • Magento
    • Magento Webshop
    • Magento ExtensiesMagento add-ons
    • Magento Onderhoud
    • Magento Koppelingen
      • Magento aan King
      • Magento aan Exact
      • Magento aan Vtiger CRM
    • Magento Hosting
    • Magento Updates
  • Vtiger CRM
    • Vtiger CRM
    • Vtiger Pakketten
    • Vtiger Updates
    • Vtiger ExtensiesVtiger CRM add-ons
    • Vtiger Koppelingen
      • Vtiger CRM aan King
      • Vtiger aan WooCommerce
      • Vtiger aan WordPress
      • Vtiger aan Magento
    • Vtiger Hosting
    • Nederlandse Handleiding
  • Oplossingen
    • Marketing automation
    • Sales automation
    • Vendor Connector
    • Marketplace Connector
    • E-mail Marketing Automation
    • Goederen en materialen
    • Branches
      • Woninginrichting en accessoires
      • Productie en industrie
      • Detailhandel
      • Webshops
      • Groothandel
      • Dienstverlener
      • Auto- en motor-onderdelenhandel
      • Hobby-en-recreatie
      • Bouwmaterialen- en ijzerwaren
      • Gezondheids-en-welzijnszorg
      • Installatiebedrijven
      • Bedrijfskleding-en-accessoires
      • Voedings- en genotmiddelen
      • Grafimedia en kantoorartikelen
      • Marktsegmenten
  • Diensten
    • Vicus Servicedesk
    • Hosting
    • Koppelingen
    • VOSBA middleware
    • Consultancy en Training
      • E-commerce Succes Model
      • E-commerce Performance Model
      • JourneyFunnel Model
      • Business Model Canvas
      • Customer Insight Architectuur
    • Conversie Webshop Verbeteren
  • Blog
  • Kennisbank
  • Portfolio
    • Magento Webshops
    • Vtiger CRM
    • VOSBA Integraties
  • Over
    • Bedrijfsprofiel
    • Contactgegevens
    • News
    • Historie
    • Partners
    • Werken en Vacatures
    • Open Source Software

Klantaccount aanmaken. Wel of niet doen?

  • 14 May 2024
  • Trudie Stedema
  • Magento, Magento 2, Privacy - persoonsgegevens GDPR/AVG
Is het een goed idee als jouw klant op je website een klantaccount kan aanmaken? Het heeft zeker voordelen, maar ook uitdagingen. In deze blog lees je er alles over.
Klantaccount

Het hebben van een klantaccount bij je favoriete webshop is voor consumenten tegenwoordig heel normaal. Alle grote merken hebben het en maken er optimaal gebruik van. Naast de standaard gegevens voor je klantaccount zoals je naam en adres wordt er bijvoorbeeld ook gevraagd om je geboortedatum in te vullen. Voor een leuke attentie met je verjaardag. Je vult één keer alles in, daarna kun je bij dezelfde webshop bestellen en al dat invulgedoe overslaan.

Als ondernemer kun je ook gebruik maken van de mogelijkheid om een klantaccount aan te maken bij de groothandel waar je regelmatig een bestelling plaatst. Is dit ook iets voor jouw eigen webshop? Overweeg jij ook om de mogelijkheid aan te bieden voor jouw klanten? We hebben de voordelen en de nadelen voor je op een rij gezet.

De voordelen

Het hebben van een klantaccount kan het afrekenproces aanzienlijk versnellen. Bezoekers van jouw webshop kunnen een aantal stappen overslaan, zoals bijvoorbeeld het invullen van het adres. De klant kan eerdere bestellingen ook eenvoudig inzien. En dat maakt het weer makkelijker om het product opnieuw te bestellen.

Wanneer klanten een account hebben kun je hen benaderen met speciale aanbiedingen. Denk aan een korting of het bijhouden van een loyaliteitsprogramma. Dit kan bijvoorbeeld een extra korting zijn na het uitgeven van een bepaald bedrag voor een order, of meerdere orders samen. Op basis van eerdere aankopen kunnen klanten ook gepersonaliseerde aanbevelingen ontvangen. Deze persoonlijke benadering helpt ook bij het behouden en terug laten keren van bezoekers.

Voor de klantenservice is het ook makkelijk om te werken met al geregistreerde gegevens. Dat scheelt veel tijd wanneer de klant belt in verband met een vraag of klacht over een aangeschaft product. Het is vervelend als een klant eerst veel vragen moet beantwoorden.

De uitdagingen

Het aanmaken van een klantaccount vraagt één keer wel wat tijd. En het is niet altijd even klantvriendelijk ingericht. Als er teveel moeite gedaan moet worden om te registreren dan geven mensen het al vrij snel op. Wanneer alles is ingevuld moet er ook nog een wachtwoord worden bedacht. Logischerwijs moet dat wachtwoord aan een aantal voorwaarden voldoen, maar dat maakt het niet eenvoudiger om te onthouden voor de volgende keer. Gelukkig kan dit probleem dan weer worden opgelost met OTP. Met deze plug-in is het niet nodig om een wachtwoord te onthouden.

En dan zijn er nog de zorgen van consumenten om privacy. Om je te registreren zijn er een aantal belangrijke gegevens nodig zoals een naam en een (bezorg)adres. Vaak wordt er ook gevraagd om het telefoonnummer. Het idee dat deze gegevens in verkeerde handen kunnen vallen zit veel consumenten niet lekker. Bestellen zonder het aanmaken van een klantaccount geeft hen een veiliger gevoel omdat er geen gegevens worden opgeslagen.

Eenvoudig aanmaken

Er bestaan sites dat als je nog geen klantaccount hebt, je deze bijna aan MOET maken. De ene na de andere pop-up of de optie om het aanmaken van een klantaccount over te slaan is bijna onvindbaar. Ons advies is om dat niet te doen. Het kan irritatie opwekken en je dwingt iemand overduidelijk één kant uit. Het beste is om de keuze bij de klant te laten.

We hebben hieronder nog een aantal tips voor je op een rij gezet:

  1. Minimaliseer het aantal vereiste velden: Vraag alleen om essentiële informatie. Teveel velden werken ontmoedigend voor potentiële klanten.
  2. Bied sociale aanmeldingsopties aan: Maak het mogelijk voor klanten om zich bijvoorbeeld via Google te registreren. Dat versnelt het registratieproces.
  3. Geef de stappen goed aan: Geef duidelijk aan welke stappen moeten worden voltooid en hoever de klant al is gevorderd. Zorg ervoor dat je registratieproces is opgedeeld in overzichtelijke, kleine stappen.
  4. Toon de voordelen van registratie: Informeer klanten over de voordelen van het hebben van een klantaccount. Sneller afrekenen, ordergeschiedenis inzien en exclusieve kortingen.
  5. Maak wachtwoordherstel niet te moeilijk: Geef duidelijk de procedure aan die klanten moeten doorlopen als ze het wachtwoord van hun klantaccount zijn vergeten.
  6. Optimaliseer voor mobiel: Zorg ervoor dat het registratieproces ook goed werkt op een mobiel apparaat. Als consumenten online winkelen dan is dat veelal op een smartphone of een tablet. Een gebruiksvriendelijke mobiele ervaring is daarbij van belang

Klantaccounts binnen jouw Magento omgeving

Het aanmaken van klantaccounts is een basisfunctionaliteit van het Magento-platform. Je kunt deze functionaliteit vinden en beheren via de backend van je Magento-webshop. Of wij kunnen dit voor je doen.

Een klantaccount kan mogelijkheden bieden die jouw conversie verhogen. Wij kunnen met je meekijken en jou verder helpen met het optimaliseren van dat proces.

Neem vrijblijvend contact met ons op!

  • aanbiedingen, klantaccount, Magento, persoonlijk account, privacy, profiel, registratieformulier, registreren, webshop, webwinkel

Recent Posts

  • Magento 2 vs PrestaShop: Welke past bij jouw groeiambitie? 30 June 2025
  • De Magento uitdaging van juni – Van vijf losse webshops naar één optimaal platform 27 June 2025
  • Weg met Excel! Zet de stap naar een slim CRM-systeem 16 June 2025

Ook interessant

geen berichten gevonden
Vtiger CRM logo

Verschil tussen Vtiger Open Source en Vtiger Cloud Editie

Bekijk blog
Illustratie voordelen Magento 2 versus Prestashop

Magento 2 vs PrestaShop: Welke past bij jouw groeiambitie?

Bekijk blog
Magento wat mis jij in je webshop_banner

De Magento uitdaging van juni – Van vijf losse webshops naar één optimaal platform

Bekijk blog

Weg met Excel! Zet de stap naar een slim CRM-systeem

Bekijk blog

Beheer jij je Magento-webshop echt veilig?

Bekijk blog
Hoe je met Vtiger CRM nooit meer een follow-up vergeet

Hoe je met Vtiger CRM nooit meer een follow-up vergeet

Bekijk blog
Meer leads minder werk met Vtiger community editie

Vtiger CRM en marketing automation: meer leads, minder werk

Bekijk blog

5 slimme automatiseringen in Vtiger CRM die je tijd en geld besparen

Bekijk blog
Magento AI voor blogs

Slimmer en Sneller Bloggen in Magento met AI: Blog Pro + ChatGPT bij Vicus

Bekijk blog
Vorig bericht
Alle berichten
Volgend bericht

Vicus eBusiness Solutions B.V.

Vanadiumweg 22
3812 PZ Amersfoort
Nederland

[javascript protected email address]
+31(0)33 461 1196

Magento Adobe bronze partner logo

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Ja, ik wil e-mail van Vicus ontvangen
  • ©2025 Vicus eBusiness Solutions B.V.
  • Bedrijfsprofiel
  • Voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Sitemap
 
Vicus eBusiness Solutions 2025 klein_logo
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of jouw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}