Blog Archives

Marketing Automation, Big Data en Online Security; Een blik in de toekomst

Dit bericht is deel 1 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

Als bedrijf wil je maar al te graag weten wat er in de toekomst gaat gebeuren. Welke trends zetten er door en welke komen te vervallen? Met een antwoord op deze vragen wordt ondernemen kinderspel. Jammer genoeg kan tot op heden niemand de toekomst voorspellen. Wel kunnen er voorspellingen worden gedaan op basis van gedegen onderzoek middels scenarioplanning. Een weerspiegeling op de toekomst volgens Vicus. Lees meer →

Marketing automation Reacties uitgeschakeld voor Marketing Automation, Big Data en Online Security; Een blik in de toekomst

Scenarioplanning: visie van Techno Motor Veghel op 2025

Dit bericht is deel 2 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

In de vorige blog marketing automation, big data en online security; een blik in de toekomst, beschreef ik hoe wij met Vicus als organisatie proberen in te spelen op voorgenoemde ontwikkelingen door aan scenarioplanning te doen. Scenarioplanning is een manier om je als bedrijf voor te bereiden op de toekomst. Als Vicus hebben we al behoorlijk wat onderzoek gedaan naar het fenomeen scenarioplanning.  Lees meer →

Marketing automation Reacties uitgeschakeld voor Scenarioplanning: visie van Techno Motor Veghel op 2025

Scenarioplanning: digitale revolutie anno 2025

Dit bericht is deel 3 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

Met scenarioplanning kan uw organisatie al een goed beeld schetsen van wat er in de toekomst (anno 2025) gaat gebeuren. Dat is exact wat ik heb gedaan. Ik heb me bezig gehouden met scenarioplanning door onderzoek uit te voeren en een workshop te houden onder Vicus medewerkers. In de blog Marketing Automation, Big Data en Online Security, een blik in de toekomst heb ik het eerste deel van de weerspiegeling op de toekomst volgens Vicus weergegeven. Lees meer →

Innovatie Reacties uitgeschakeld voor Scenarioplanning: digitale revolutie anno 2025

Maak onderscheid tussen buyer en customer journey

Maak onderscheid tussen customer en buyer journey
Dit bericht is deel 4 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

De termen buyer- en customer journey zijn bekend bij veel marketeers. Door veel bedrijven worden deze begrippen echter samengevoegd en als één en dezelfde journey gezien. Hoewel beide termen inderdaad veel op elkaar lijken en een duidelijke relatie met elkaar hebben, zijn ze niet hetzelfde. De customer journey is namelijk een nieuwe reis die begint waar de buyer journey eindigt. Lees meer →

Marketing automation Reacties uitgeschakeld voor Maak onderscheid tussen buyer en customer journey

Koppel salesfunnel met buyer en customer journey

Salesfunnel
Dit bericht is deel 5 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

In de vorige blog heb ik uitgelegd waarom het belangrijk is onderscheid te maken tussen de buyer journey en de customer journey. Elke organisatie kan de buyer en customer journey beïnvloeden door per fase de ‘juiste’ mix van marketing-en communicatieactiviteiten in te zetten. Of deze activiteiten inderdaad de ‘juiste’ blijken te zijn en tot het gewenste resultaat leiden hangt niet alleen af van de doelstellingen die u formuleert. Lees meer →

Marketing automation Reacties uitgeschakeld voor Koppel salesfunnel met buyer en customer journey

JourneyFunnel Model: kwalitatief betere leads en klanten

Dit bericht is deel 6 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

Het is alweer een tijdje terug dat ik de eerste twee blogs uit de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht, heb geschreven. Deze twee blogs beschrijven de wijze waarop enerzijds de afdeling marketing (potentiële) klanten benadert in de buyer- en customer journey en anderzijds de sales activiteiten die richting (potentiële) klanten worden uitgevoerd in de salesfunnel. In deze blog beschrijf ik het JourneyFunnel Model: meer focus, meer en betere leads en klanten. Lees meer →

Marketing automation Reacties uitgeschakeld voor JourneyFunnel Model: kwalitatief betere leads en klanten

Leadscoring met WebVisitAnalyser voor optimale klantfocus

Met WebVisitAnalyser en Creditsafe geen tijd verliezen aan prospects met financiële risico's
Dit bericht is deel 7 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

Elke organisatie wil weten wie zijn/haar (potentiële) klanten zijn. Als je namelijk niet weet wie je doelgroep is werken alle marketing – en salestrucjes om van een ‘onbekende’ koper een klant te maken niet goed. Ook wil je als organisatie je zoveel mogelijk focussen op de meest kansrijke leads en prospects.

De WebVisitAnalyser biedt in combinatie met het JourneyFunnel Model de oplossing. Met de WebVisitAnalyser verkrijg je als organisatie optimaal inzicht in de kwaliteit van zakelijke leads en prospects. Leadkwalificatie vindt plaats door middel van leadscoring met de WebVisitAnalyser. Lees meer →

WebVisitAnalyser Reacties uitgeschakeld voor Leadscoring met WebVisitAnalyser voor optimale klantfocus

Overtuigingsprincipes Cialdini binnen JourneyFunnel model

Dit bericht is deel 8 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

Het JourneyFunnel Model zorgt er in combinatie met de WebVisitAnalyser voor dat organisaties meer en beter inzicht verkrijgen in de kwaliteit van leads en prospects. Bovendien geeft het model inzicht in de fase waar leads en prospects zich in het verkoopproces bevinden.

Hierdoor kunnen zij zich focussen op de ‘juiste’ en meest kansrijke leads en hen benaderen met alle daarvoor geschikte en beschikbare marketingactiviteiten en methodes. Een belangrijke fase in het JourneyFunnel© model is de overtuigingsfase. Met de zes overtuigingsprincipes van Cialdini kun je als organisatie zijde het gedrag van bezoekers positief beïnvloeden. Lees meer →

WebVisitAnalyser Reacties uitgeschakeld voor Overtuigingsprincipes Cialdini binnen JourneyFunnel model

Blijf de concurrentie een stap voor met betaalbare marketing en sales automation

Met WebVisitAnalyser en Creditsafe geen tijd verliezen aan prospects met financiële risico's
Dit bericht is deel 9 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht

Na jarenlang ontwikkelen en testen introduceerde Vicus eind 2015 het JourneyFunnel Model. Dit model is uniek in de markt, omdat het als eerste marketing en sales samenbrengt in het verkoopproces. Het model geeft organisaties inzicht in het totale verkoopproces van (individuele) leads en klanten. De door sales uitgevoerde activiteiten in de salesfunnel worden in het model verbonden met de marketingactiviteiten in de buyer- en customer journey. Met het JourneyFunnel Model in combinatie met WebVisitAnalyser ben je als organisatie verzekerd van betaalbare marketing en sales automation waarmee je de concurrentie een stap voor kunt blijven.  Lees meer →

WebVisitAnalyser Reacties uitgeschakeld voor Blijf de concurrentie een stap voor met betaalbare marketing en sales automation