Iedere organisatie wil graag zoveel mogelijk te weten komen over zijn/haar (potentiële) klanten. Het opbouwen van een compleet en juist individueel klantprofiel (op organisatieniveau) vormt hierbij de eerste stap in het proces om van een onbekende een klant te maken (zie het JourneyFunnel Model). Om de mate van interesse van de klant in jouw producten en diensten te kunnen meten, maar ook om de kans op een geslaagd aankoopproces te vergroten, is het belangrijk de juiste contactpunten met de klant in te zetten. Een eigenlijk onmisbaar contactpunt voor elke organisatie is het contactformulier, ook wel webformulier genoemd.
Met dit formulier stel je de website of webshopbezoeker in staat om op een eenvoudige, laagdrempelige, maar vooral ook veilige manier in contact te komen met jouw organisatie en zijn/haar (product)interesse kenbaar te maken. Na het invullen van dit formulier kunnen deze gegevens direct beschikbaar komen in jouw vtiger CRM systeem.
Wat is een contactformulier
Een contactformulier is een webpagina met invulvelden. Door het invullen van bepaalde gevraagde gegevens kan eenvoudig een e-mailbericht naar de website of webshopbeheerder worden gestuurd. De informatie aanvraag kan dan snel door marketing, sales of een andere afdeling worden opgevolgd. Door het gebruik van velden op het formulier wordt de informatiestroom georganiseerd. Bepaalde invulvelden kunnen wel of niet verplicht worden gemaakt om zo te zorgen voor een veilig en duidelijk informatieaanvraagproces.
Onderdelen van een web/contactformulier
Een standaard webformulier bestaat uit de volgende onderdelen:
- e-mailadres waarheen het bericht gestuurd moet worden. Bij gebruik van meerdere formulieren kunnen verschillende ontvangende e-mailadressen worden ingevuld;
- selectie van velden. Het webcontactformulier kent een aantal standaard velden die aan of uit gezet kunnen worden. Daarnaast biedt het formulier een aantal vrije velden die naar eigen inzicht gebruikt kunnen worden;
- wel/niet verplicht invullen van velden (vaak aangegeven met een *);
- een kopie van het bericht wordt verzonden naar de afzender. Zo weet de afzender welke e-mail hij of zij heeft verstuurd. Ook de inhoud van de e-mail kan dan worden teruggelezen.
Veiligheid van een contactformulier
Naast het feit dat een standaard formulier veel mogelijkheden bevat is het gebruik van een contactformulier ook nog eens relatief veilig. Een contactformulier is veiliger dan het vermelden van een e-mailadres op een website of webshop. Vermelding van e-mailadressen geeft risico dat robots deze e-mailadressen scannen en gebruiken voor het versturen van ongewenste spam-mail. Bij gebruik van een webformulier is het e-mailadres niet zichtbaar.
Contactformulier informatie direct in jouw CRM-systeem
Wilt je jouw informatieaanvragen direct in je CRM-systeem? Vicus biedt deze mogelijkheid met vtiger CRM. Je hebt hierbij de keuze uit een aantal mogelijkheden.
Standaard bevat vtiger CRM een webformulier generator. Met deze generator kan de organisatie zelf een formulier aanmaken. Ook Vicus kan dit voor je doen.
Contactformulier van Vicus
Vicus maakt een online-formulier dat kan worden gebruikt om informatie aan te vragen. Na invullen en verzenden van het formulier door de bezoeker van de website wordt de inhoud van het formulier in vtiger CRM opgenomen als ‘Lead’.
- Standaard bevat het formulier de minstens het veld e-mail. Vervolgens wil je natuurlijk graag de voornaam, achternaam, organisatienaam en het telefoonnummer weten, maar het is niet altijd handig om dat direct te vragen.
- Standaard wordt alleen de Nederlandse taal ondersteund. Indien je meerdere talen wilt opnemen in het webformulier helpen we je graag met ons meertalige webformulier.
Vormgeving vtiger contactformulier
Jouw vtiger contactformulier krijgt natuurlijk je een eigen uitstraling. De vormgeving bepaalt immers hoe jouw bezoekers je organisatie zien, ervaren en aanvoelen.
Voordelen vtiger contactformulier samengevat
- Gebruiksvriendelijke en laagdrempelige manier voor contact.
- Inhoud formulier wordt direct in vtiger CRM opgenomen als lead.
- Snelle opvolging mogelijk door e-mail notificatie / meldingen in vtiger CRM.
- Vtiger contactformulier kan naar eigen wens worden ontworpen (eigen uitstraling)
Meer informatie
Geïnteresseerd in je eigen contactformulier op jouw website en/of (Magento) webshop en een directe koppeling met vtiger CRM? Neem contact op met Vicus via telnr. 033 461 1196 of per e-mail via sales@vicus.nl
Recente berichten
- Maximaliseer je Magento 2 webshop: De kracht van software koppelingen 3 september 2024
- Vtiger CRM integraties: de spin in een heel uitgebreid web 27 augustus 2024
- Schaalbaarheid binnen Magento 2: wat is dat? 23 juli 2024