X
Contact
Direct advies?
 033 461 1196
<
Contact
Direct advies?
 033 461 1196

Auto-, motor- en onderdelenhandel

Winst in de automotive-branche met CRM en e-commerce

  • Online verkoop via webshop
  • Doelgroepgerichte (elektronische) nieuwsbrieven
  • Online aanvragen brochures, proefrit
  • Online inplannen werkplaatsafspraak, APK
  • Online aanbieden van informatie over auto's

Slimme ondersteuning bij verkoop, onderhoud en klantenservice

Vicus begrijpt de processen en uitdagingen in jouw branche. Vicus implementeert CRM-systemen, webshops en multishops bij autodealers, groothandels en combinaties hiervan. Zodat je iedere doelgroep het beste kunt bedienen: zakelijke afnemers, consumenten en bijvoorbeeld hobbyclubs.

  • Automatisch een e-mail of sms versturen voor APK of beurt
  • Een winterbandenactie organiseren en direct afspraken inplannen
  • Eenvoudig inzicht in uitstaande offertes
  • Online verkoop van onderdelen aan garages en wederverkopers...
  • ... en direct aan consumenten en hobbyclubs.

Vicus realiseerde oplossingen voor organisaties zoals:

logo van referentie Techno Motor Veghel
logo van referentie Jan Hop Roosendaal
logo van referentie Frisian Motors
logo van referentie Burton Car Company

Hoger rendement met CRM voor autobedrijven

In het vtiger CRM voor autobedrijven leg je relatiekenmerken vast. Deze koppel je aan jouw relaties.

Met de groei van het aantal merken en vestigingen wordt het nog belangrijker om bestaande en nieuwe klanten goed te helpen. CRM is een bewezen hulpmiddel om klantloyaliteit op te bouwen en herhaalaankopen te creëren.

  • CRM met event-driven marketing (on demand, just in time communicatie)

Met CRM voor autobedrijven efficiënt werken

Met de workflowmanager en de specifiek voor de autobranche ontwikkelde events manager stuur je automatisch e-mails naar relaties. Hiermee kan je bijvoorbeeld de klant informeren als de datum voor een APK of onderhoudsbeurt nadert.

  • Eenvoudig taken inplannen voor jezelf en jouw medewerkers.
  • Afspraken noteren zodat je later ziet wie het gesprek heeft gevoerd en wat er is besproken.
  • Offertes maken en terugvinden.

CRM voor autobedrijven als aanvulling op jouw DMS

Met een koppeling met jouw DMS (Dealer Management Systeem) beschik je over relevante klant- en voertuiginformatie in jouw CRM. Je stemt jouw verkoop- en marketinginspanningen af op de klant.

  • Koppeling Dealer Management System
  • Online aanbieden van tweedehands auto's (inclusief inlezen centraal bestand)

Ervaar het gemak van werken vanuit één geïntegreerd systeem

De kracht zit 'm in de combinatie van ervaring, de beste software, koppeling en integratie. Vtiger CRM past bij ieder budget en is snel te implementeren. Goed om te weten is dat Vicus het CRM-systeem aansluit aan op jouw (Magentowebshop, backoffice (bijvoorbeeld King Business Software) of ERP-systeem (bijvoorbeeld Microsoft Dynamics NAV). Zo ervaar je het gemak van werken vanuit één systeem.

Ook sluiten we jouw Dealer Management Systeem (DMS), Hexon en het RDC aan. Zodat je het gemak ervaart van werken vanuit één systeem. Minder tijd, meer omzet en betere service.

Wij helpen onze klanten onder andere bij het verbeteren van de marketing, verkoop en klantenserviceprocessen. Met name door mee te denken over het proces en dat vervolgens (ook) te automatiseren. Alles met als doel meer omzet, lagere kosten en tevredener klanten.

Online verkopen van onderdelen en accessoires

Vicus realiseerde voor diverse voor bedrijven in de autobranche een webshop. Wij helpen je graag met het online verkopen van onderdelen aan garagehouders en wederverkopers, maar ook met het verkopen van accessoires aan consumenten. 

Langdurige relatie met autobranche

CRM is een prima hulpmiddel om de langetermijn relatie met jouw klanten te verbeteren. Een webshop helpt je bij het direct online presenteren van jouw assortiment en direct verkopen. Gezien de toekomstige impact van internet zal vooral deze combinatie van e-commerce en CRM kennis en ervaring van Vicus van toegevoegde waarde zijn voor de automobiel industrie.

 
Jan_Hop_Roosendaal_1200x628_comp.jpg
"Door het gebruik van het CRM systeem dat door Vicus specifiek is ingericht voor de automotive branche is de communicatie met onze klanten flink verbeterd. Het CRM systeem en de dienstverlening van Vicus geeft ons overzicht, betere klantfocus en zorgt voor tijdbesparing."

Chris Hop (directeur)

 

Interesse gewekt? Neem nu contact op!

Klik op de button, stuur een e-mail naar sales@vicus.nl of bel 033 461 1196.


Neem contact op met de experts

Neem contact op met Luuk Roovers van Vicus voor Auto-, motor- en onderdelen

Luuk Roovers, Directeur / consultant

Meer marktaandeel met meerdere webshops vanuit één database, of gewoon op tijd een brief voor de APK uitsturen?