Beter Scoren in Google 02 – Top 3 Eerste Pagina in Google

In Google moet je op de eerste pagina (Top 3 Eerste Pagina in Google) staan als je iets wilt verkopen. Liefst in de top 3! En dan niet met een duur betaalde advertentie maar als inhoudelijke gratis vermelding.
dienst-analytics

In deze reeks over zoekmachine optimalisatie leg ik uit hoe je beter gevonden kunt worden via de ‘natuurlijke’ of ‘nietbetaalde’ zoekresultaten. Met zoekmachine optimalisatie zorg je dat de webwinkel goed is afgestemd op de wensen en eisen van de zoekmachines zodat zoekmachines de site hoog presenteren in de zoekresultaten en je dus beter gevonden wordt. Een goede kans voor een Top 3 Eerste Pagina in Google.

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom de inhoud van je webwinkel niet of niet goed wordt geïndexeerd. De toepassing van Flash of het gebruik van Javascript menu’s zijn veel voorkomende belemmeringen. Daarnaast kan de toepassing van ‘frames’ in de webwinkel ook een belemmering vormen.

Om een toppositie te bereiken moet de site voldoen aan een fors aantal criteria (on-page, op-de-pagina SEO). Daarnaast is het belangrijk hoe de buitenwereld de site waardeert. Hierbij zijn links en sociale media belangrijk (off-page, niet-op-depagina SEO)!

Bij een fysieke winkel of showroom lok je bezoekers binnen door een aantrekkelijke etalage en opvallend reclamemateriaal. Bij een internetwinkel moet het online bezoek komen uit bezoekers die spontaan de domeinnaam van de webwinkel intikken, via een betaalde advertentie of link komen of klikken op een natuurlijk zoekresultaat.

Ik streef in deze artikelen niet naar perfectie. Je kunt bijvoorbeeld discussiëren of een focuszoekwoord aan het begin of einde van een titel moet staan. Net als italic en bold SEO-factoren in de marge zijn. Mijn insteek is dat eerst de SEO basisregels voor alle pagina’s van de webwinkel in orde zijn en te focussen op de inhoud en de leesbaarheid.

Top 3 Eerste Pagina in Google

Pagina’s moeten wel een relevante unieke beschrijvende titel hebben, goede opbouw van de pagina met relevante unieke inhoud en kopjes, verrijkt met een pakkende ‘Meta Description’ Tag met goede call-to-action (oproep om actie te ondernemen, bijvoorbeeld informatie aan te vragen).

Hoewel zoekmachineoptimalisatie veel tijd kost is het een van de meest rendabele manieren van internetpromotie. Om overbodig werk te voorkomen werk je volgens een gestructureerd plan. Ik help je graag om dit plan goed op te zetten.

SEO Factoren Werken In Consistente Combinaties

Geen enkele SEO-factor zorgt zelfstandig voor goede zoekmachineposities. Een goede HTML-Title helpt geen zier als de tekst op de pagina niet klopt. Als links geen kwaliteit hebben dan kun je ze soms beter niet hebben. Waar diverse positieve factoren samen de kans op succes verhogen, zorgen meerdere negatieve factoren voor een falen.

Naast algemene aandachtspunten zijn er zijn grofweg 4 groepen SEO-factoren die de indexering beïnvloeden:

  • SEO op de webpagina (on-page SEO)
  • SEO buiten de eigen pagina (off-page SEO)
  • Overtredingen
  • Blokkades

Er volgen de komende weken nog meer artikelen.. dus houdt mijn site in de gaten.

Deel jouw gedachten

Er zijn nog geen opmerkingen