VOIPAN leidt tot succes in de JourneyFunnel

Afbeelding Sales Funnel

VOIPAN haalt meer uit verkopers. Verkopen is een prachtig vak. Met het verkoopapparaat (sales force automation) wordt u nog meer bewust van het eigen belang en de techniek achter de verkoop. Aanleg is altijd mooi meegenomen, maar zonder structuur wordt niet het maximale resultaat gehaald.

Door meer inzicht nog meer halen uit uw verkoopcapaciteiten? Met VOIPAN laat u zien dat er qua verkoop nog veel meer mogelijk is. Met veel interactie en een praktijkgerichte aanpak maakt deze methode van uw goede verkoper een betere!

De juiste technieken leiden tot succes

  • Voorbereiding van het efficiënte verkoopgesprek;
  • Structuur van het efficiënte verkoopgesprek;
  • De juiste verkoop vraagstellingtechniek;
  • Koopmotieven en koopkenmerken vertalen in unieke koopvoordelen voor de klant;
  • Technieken voor het presenteren van de investering;
  • Technieken voor het afsluiten van het contract;
  • Bezwaren overwinnen in heldere stappen;
  • Nazorg: oprechte aandacht geven aan de klant;
  • Persoonlijk Actie en Ontwikkelplan.

VOIPAN Structuur in een verkoopgesprek

Voorbereiden, Openen, Invertariseren, Presenteren, Afsluiten en Nazorg

Lange termijn resultaat vereist voorbereiding en nazorg. Kom afspraken na en verkoop meer.

V oorbereiden: inleven in je klant en voorbereiden van het gesprek

O penen: sfeer, doelstelling, gespreksagenda en tijdsduur voorstellen ‘Elevator Pitch’ presenteren

I nventariseren: wensen en behoeften van de klant inventariseren

P resenteren: presenteren / adviseren van je diensten die de wensen en behoeften van de klant kunnen vervullen

A fsluiten: afsluiten van het gesprek, bezwaren overwinnen, vervolgacties afspreken (order uitvoeren, offerte maken)

N azorg: nakomen wat je in de afsluiting van het gesprek heb beloofd. Nazorggesprek ombuigen naar acquisitiegesprek

  • Goede voorbereiding laten “zien” in de opening geeft snellere acceptatie bij de klant
  • Professionele en persoonlijke opening leidt tot een betere kwaliteit van de antwoorden van de klant in de inventarisatie fase
  • Door een goed inzicht te hebben in de wensen en behoeften van de klant kunnen specifieke producten of diensten maatwerk als advies / oplossing worden gepresenteerd
  • Een maatwerk advies en oplossing leidt tot een snel “ja” van de klant in de afsluitfase
  • Een goede nazorg is noodzakelijk om de volgende keer te kunnen scoren

VOIPAN pas prima als aanpak binnen het JourneyFunnel model. De moderne aanpak op basis van big data waarvoor Vicus de WebVisitAnalyser heeft ontwikkeld. Lees meer over de moderne manier van marketing en verkoop automatiseren in onze speciale blogreeks.

Deel jouw gedachten

Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden