Organisatiegroei door procesoptimalisatie met CRM voor MKB

Procesoptimalisatie als vereiste voor organisatiegroei

Vrijwel elke organisatie wil zijn/haar omzet zien groeien. De vooraf gestelde doelstellingen bereiken kan je als organisatie op diverse manieren realiseren. Er zijn echter meerdere wegen die naar Rome leiden. Intern zijn er dan ook vaak uiteenlopende meningen over wat de beste en juiste route is naar succes. Regelmatig resulteert dit in chaos. Processen lopen door elkaar, er is sprake van miscommunicatie etc.

Dit zorgt ervoor dat leveringen te lang duren, klanten ontevreden zijn en ook medewerkers minder plezier hebben in hun werk. Een belangrijke voorwaarde om succes te behalen is juist dat processen soepel verlopen. Procesoptimalisatie als de sleutel voor succes.

Denk hierbij aan het optimaliseren van processen als leveringen van producten aan klanten of klachtenafhandeling. De beheersing en kwaliteit van het productieproces speelt in beide gevallen een belangrijke rol. Is dit voor jouw organisatie herkenbaar? Door gebruik te maken van slimme automatisering realiseer je een stabiele, stapsgewijze groei.

En, nog het mooiste van alles, het hoeft allemaal geeneens zoveel te kosten. In deze blog meer over het behalen van succes door procesoptimalisatie met slimme automatisering.

Diverse scenario’s die organisatiegroei blokkeren

Tegen welke problemen loopt jouw organisatie aan? Is de sfeer op de werkvloer goed, maar wordt er teveel tijd besteed aan leveringen en klachtenafhandeling? Loopt jouw organisatie, mede door de beschikbare capaciteit hierdoor omzet mis? Of besteedt jouw organisatie juist teveel tijd aan administratieve handelingen doordat er met teveel systemen en /of gedateerde systemen wordt gewerkt.

Dit zijn slechts twee scenario’s ofwel blokkades die organisatiegroei afremmen. Een derde scenario kan zijn dat jouw organisatie zich teveel focust op niet rendabele klanten en de meest kansrijke prospects en klanten niet worden bediend. Dit probleem kan je verhelpen door het JourneyFunnel Model in combinatie met de WebVisitAnalyser toe te passen op jouw organisatie. Zo verkrijg je inzicht in de kwaliteit en het gedrag van prospects en klanten.

In deze blog richten wij ons op de eerste twee scenario’s. Deze scenario’s zijn aan elkaar gerelateerd. De oplossing om de tijd aan leveringen en het aantal klachten te verminderen is te zorgen voor kwaliteitsbeheersing in het gehele proces. Dit wordt  procesoptimalisatie genoemd.

CRM-systeem basis procesoptimalisatie

Slimme procesoptimalisatie wil zeggen het kiezen voor automatisering die resulteert in een efficientie, kwaliteits- en focusverbetering. De basis van effectieve procesoptimalisatie is een eigen CRM-systeem (Customer Relationship Management Systeem). In een CRM-systeem zoals vtiger CRM voor MKB kan je alle klantgegevens in een systeem opslaan.

Automatisering interne processen

Jouw marketing, verkoop en klantenservice proces kan je digitaal inrichten. Door het automatiseren van jouw marketing verkoop- en klantenservice breng je rust in jouw organisatie. Gegevens worden in een centraal systeem opgeslagen en de informatie is voor iedereen (afhankelijk van in te stellen rechten en autorisaties) intern toegankelijk.

Kwaliteitsbeheersing met vtiger CRM voor MKB

In een CRM-systeem kun je elke stap van het productieproces vastleggen. Vtiger CRM voor MKB is een CRM-systeem dat door zeer uiteenlopende organisaties met succes wordt toegepast voor het automatiseren en beheersen van elke stap in het productieproces.

Het CRM-systeem is eenvoudig, gebruiksvriendelijk en in de basis al voorzien van veel functionaliteiten en kan modulair worden uitgebreid. Je kunt het CRM-pakket kiezen dat bij jouw organisatie past.

Voorbeelden van succesvolle procesoptimalisatie

Diverse organisaties maken gebruik van de expertise van Vicus als het gaat om het procesoptimalisatie met behulp van slimme automatisering. Zo past een organisatie die actief is in software gebouwbeheersystemen vtiger CRM voor MKB toe voor het automatiseren van het proces van uitvoering van leveringen.

Het proces van leveringen wordt makkelijker, sneller en beter gemaakt door elke stap in het proces te automatiseren, te beheersen en te bewaken. Bij deze organisatie is er sprake van ‘proces audit’.

Er wordt continue nagegaan of de activiteiten, ingezette middelen en gedragingen die van invloed zijn op de uiteindelijke levering effectief en efficiënt worden gemanaged. Door continue scherp te zijn op verbeteringen in elke fase van het leveringsproces is de organisatie zich bewust van het belang van kwaliteit, snelheid op het uiteindelijke resultaat. Er wordt zo een betere klantervaring gekweekt.

Ook groeien door succesvolle procesoptimalisatie?

Kan ook jouw organisatie nog flinke stappen kan maken in procesoptimalisatie en kwaliteitsbeheersing? Vicus adviseert en helpt jou hier graag bij. Samen maken we een plan van aanpak en gaan we direct voor je aan de slag. We zetten doelstellingen op een rij en gaan na hoe we met slimme automatisering de kwaliteit van jouw processen kunnen verbeteren.

Neem vrijblijvend contact op met Vicus via 033 461 1196 of stuur een e-mail naar sales@vicus.nl Wij helpen je met het verbeteren van jouw verkoop, marketing, klantenservice en productieprocessen!

Deel jouw gedachten

Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden