Klantenservice automation belangrijker dan prijs

JourneyFunnel Model vergroot medewerkerstevredenheid

In mijn vorige blog heb ik geschreven over de sales funnel. De sales funnel is een effectief instrument voor meer business. In dit tweede deel wil ik uw aandacht vragen voor de klantenservice automation. Een uitstekende klantenservice kan ertoe leiden dat bestaande klanten meer gaan kopen. Dat is goedkoper dan nieuwe klanten binnenhalen!

Een van de leukste taken van een junior accountmanager is klant-contact. Je spreekt ambitieuze ondernemingen die naar de top willen. Sommige weten precies hoe en wat omdat ze marktleider zijn. Sommige ondernemers verkopen producten waar veel aanbieders van zijn. Deze groep loopt tegen uitdagingen aan, zoals welke strategie moeten ze kiezen en wat is hun USP?

Klantenservice automation beter dan prijzenoorlog

De meeste ondernemers hebben geen zin in een prijzenoorlog. Want daar wordt je uiteindelijk niet beter van als bedrijf. Je trekt namelijk niet de juiste klanten aan.

Een succesvolle onderneming is pas echt succesvol als die kan veranderen met de tijd. Dat heeft niets te maken met grootte van de onderneming en het aantal medewerkers. Wanneer je niet verandert kan het zo zijn dat je uiteindelijk iets anders moet beginnen. Succesvolle B2B/B2C webshop eigenaren zullen anticiperen op nieuwe klantbehoeften en willen zich onderscheiden met een persoonlijke klantbenadering. Is uw bedrijf daar al mee bezig? Houd er dan rekening mee dat klanten steeds meer een persoonlijke en pro-actieve benadering verwachten. Anders gezegd: “In 2020 is klantbeleving belangrijker dan prijs of productkenmerken”.

Vtiger klantenservice automation

Vtiger is een compleet relatiebeheer pakket. Weinig CRM-software ondersteunt uw klantenservice met een klantportaal. In het kader van onze concurrentie-analyse hebben wij 20 CRM-pakketten naast elkaar gezet. Daaruit blijkt dat vtiger de een erg goede positie inneemt als het gaat om oplossingen om het verbeteren van klantenservice te ondersteunen. Retourzendingen en klachten worden efficiënter door uw organisatie afgehandeld. Via het vtiger-klantportaal biedt u uw klanten of wederverkopers een uitstekend self-service-instrument waarmee zij altijd direct online de actuele stand van zaken kunnen raadplegen. Het vtiger CRM-systeem kan ook ingezet worden voor een kennisbank, beschikbaar stellen van documentatie en beheer van tickets.

Een goede klantenservice automation:

  • Bouwt geloofwaardigheid en vertrouwen die tot klantenbinding kunnen leiden.
  • Helpt bij het bepalen van uw marketing- en salesbudget.
  • Helpt bij het leveren van goede service en kan leiden tot meer verkoop aan bestaande klanten.
  • Kan uw bedrijf een voordeel geven ten opzichten van uw concurrenten.
  • Bespaart tijd. Medewerkers kunnen aan de hand van prioriteiten van de tickets efficiënter en effectiever werken.
  • Leidt tot klantgerichtheid. Klantgerichte bedrijven zijn meestal ook sociale werkgevers. Dus fijne bedrijven om voor te werken.
  • Verlaagt de kosten voor het aantrekken van nieuwe klanten.
  • Kan de prijs minder relevant maken door het leveren van een uitstekende klantenservice.

Medewerkers van uw organisatie zullen gaan begrijpen dat ze het gezicht van uw bedrijf zijn. Een goede training in het omgaan met de telefoon kan ervoor zorgen dat medewerkers meer voldoening in hun werk krijgen. Wat zich uiteindelijk vertaalt in het behoud van personeel.

Een proactieve klantenservice begint met een open source crm-oplossing van Vicus. Vtiger functies zijn ontworpen om uw bedrijf het hoogste niveau van proactieve klantenservice te bieden.

Deel jouw gedachten

Er zijn nog geen opmerkingen