Vicus ondersteund de trends in CRM land

Klantenservice- Vtiger CRM Handleiding

In de CRM markt zijn volgens onderzoeksbureau Forrester 9 trends te ontdekken, die zowel bij grote als middelgrote organisaties spelen.

CRM trend 1 : oplossingen naast traditionele CRM

Steeds meer organisaties zijn bezig om oplossingen te integreren waarbij ze voorbij gaan aan traditionele CRM (marketing, sales en service) zoals billing, order en contractmanagement functionaliteiten.

Ook Vicus zet deze trend door.  Door vtiger CRM te integreren met King business Software en Microsoft Dynamics Navision ondersteunen we deze trend zeker!

CRM trend 2 : meer functionaliteiten op het gebied van customer service

Er zijn steeds meer bronnen waar gegevens over klanten te vinden zijn. Organisaties willen dit realtime toegankelijk maken voor de klantenservice.

Ook hier volgt Vicus de trend. Vooral door de e-commerce kennis en klantportaal en CRM-kennis te combineren heeft Vicus een prachtige referentiearchitectuur ontworpen voor klantgerichte processen.

CRM trend 3 : volgende generatie customer intelligence

Een volgende generatie van customer intelligence wordt steeds vaker ingezet om meer inzicht te krijgen in klanten en sneller beslissingen te kunnen nemen.

Met de ontwikkeling van SNORM heeft Vicus een toevoeging gedaan in het denken. Naast kliks op links in nieuwsbrieven en informatie van aanvraagformulieren is nu veel in-depth informatie van webverkeer naar boven te krijgen.

CRM trend 4 : beter datamanagement

Klantdata integreren is nog steeds een struikelblok voor veel organisaties.

Met de ontwikkeling van VOSBA al sinds 2004 is Vicus voorloper op het integreren van data op een stabiele en zekere manier.

CRM trend 5 : mobiele CRM

Dat is voor steeds meer ondervraagden een must have functionaliteit. CRM-leveranciers bieden deze mogelijkheid over het algemeen ook, maar het is niet bij alle systemen even gebruiksvriendelijk.

Naast de beschikbare APPS voor vtiger CRM hebebn ijw ook contunue aandacht voor de integratie van het vtiger CRM met webapplicaties. Ook op de mobiele telefoon toegankelijk!

CRM trend 6 : software-as-a-service ( CRM saas)

Het is zelfs zo dat al bij de eerste inventarisatie veel organisaties kijken naar saas. En niet alleen als ze net beginnen met CRM, maar ook als ze een nieuwer systeem willen.

Vicus biedt al jaren vtoger CRM aan via de webbrowser. Klanten kunnen vtiger online gebruiken en het Vicus team draagt zorg voor de online beschikbaarheid.

CRM trend 7 : CRM en business process management steeds dichterbij elkaar

Eerder waren BPM-systemen nog dure, complexe, monolithische bedrijfsapplicaties, maar nu worden ze vaker als componenten aangeboden.

vtiger CRM is een product waarin ook behoorlijke werkstroom is te implementeren. Taken en statussen zorgen er samen voor dat medewerkers weten wat ze moete afhandelen en welke informatie daar bij hoort.

CRM trend 8 : social CRM

Steeds meer organisaties gaan op zoek naar social CRM functionaliteiten. De meeste organisaties zitten nog in een pilotfase. Al is de vraag of sociale media ook bijdragen aan business waarde nog vaak onbeantwoord.

Het is voor veel organisaties no zoeken wat ze hiermee moeten. Vicus ontwikkelaars zien vele technische mogelijkheden, marketeers zien kansen. Door dit samen te voegen kunnen organisaties vooroplopen!

CRM trend 9 : bewustzijn van de waarde van een CRM-systeem

Organisaties zijn zich door de recessie nog steeds heel erg bewust van welke waarde een CRM-systeem kan leveren.

Inmiddels heb ik een uitgebreide whitepaper geschreven over het belang van CRM. Deze kunt u bij Vicus opvragen.

bron: ITCommercie, aangevuld met de actuele stand van zaken bij Vicus

Deel jouw gedachten

No Comments

Ook interessant

geen berichten gevonden