Multi-site web analytics – Nu ook verkeer tussen websites onderling goed in beeld!
- 13 januari 2012
- vicus
- Geen reacties
Terwijl iedereen nog bezig is om te begrijpen wat er op zijn eigen website gebeurd kijk ik al weer verder. Na wat studeren en een beetje programmeren heb ik het nu ook voor elkaar dat ik het verkeer tussen al onze verschillende websites onderling kan visualiseren. Daarnaast (geclusterd) zichtbaar maken van het van buiten komende verkeer. Web Analytics (Web traffic analyse) voor meerdere websites onderling (ik noem het maar multi-site web analytics of multi-webshop web analytics).
Uiteraard heb ik niet alles zelf gebouwd, wederom slim bij elkaar verzamelen van stukjes code en een beetje programmeren op het naar mijn wens te maken.
Overigens is deze web analytics techniek niet alleen geschikt voor een multi-website omgeving, maar ook uitermate geschikt om het verkeer binnen een website of webwinkel goed in kaart te brengen, dus hoe de bezoekers bewegen tussen de verschillende pagina’s van je webshop.
Op deze manier kun je trouwens ook prima de performance van landingspages bepalen. Immers met de dikte van een lijn wordt duidelijk zichtbaar hoeveel verkeer er via de betreffende landingspagina binnenkomt, met name ook in verhouding tot de andere bronnen.
Ook kan ik nu prima binnenkomende berichten uit sociale media zoals facebook, linkedIn en Twitter visualiseren.
Het is allemaal nog wat experimenteel dus input wordt op prijs gesteld!
Recente berichten
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024
- Maximaliseer je Magento 2 webshop: De kracht van software koppelingen 3 september 2024