Magento CRM Oplossing

Met een crm systeem gekoppeld aan je magento webshop haal je meer uit jouw bezoekers. Profilering, after sales, proactieve benadering en afhandeling van klachten.
Oplossing-CRM-marketing-verkoop-service_illustratie

In het tijdperk van e-commerce anno 2022 moet je continu richten om je online webshop te verbeteren. De klantervaring is hier een belangrijk onderdeel van. Natuurlijk houd jij je Magento webshop up-to-date en zorg je voor optimale promotie met advertenties in zoekmachines en andere websites en sociale netwerken.

50% van de front-end functies is ervoor verantwoordelijk dat je met je webshop een goede omzet maakt. Niet te vergeten moeten verkopers de resterende 50% vinden in de soepele back-end operatie, waarvoor een krachtig CRM-systeem nodig is om gedetailleerde database te beheren en juiste activiteiten uit te voeren voor juiste klanten. Dit kan ook een onderdeel zijn van de klantenservice zodat alles goed wordt afgehandeld voor het verbeteren van de klantervaring.

Wat is de beste Magento CRM oplossing?

Als je een CRM gaat kiezen moet eerst kijken naar verschillende factoren zoals:

  • Welke functies heeft het CRM
  • Is het geschikt om aan jouw webshop te koppelen
  • Heeft het alles wat je nodig hebt
  • Heeft het de mogelijkheid om uit te breiden

Een goed CRM systeem is Vtiger CRM, dit kan gemakkelijk gekoppeld worden met je Magento webshop zodat je alle informatie gemakkelijk kan opvragen zodat je je klanten en prospects kunt profileren en actief kunt benaderen met e-mailings of belacties. Daarnaast zijn er nog vele andere belangrijke functies die je kan gebruiken om verkoop, marketing en klantenservice bij te houden. Zoals bijvoorbeeld:

Vtiger CRM kun je gemakkelijk in gebruik nemen en later verder uitbreiden als dat nodig is. Er zijn verschillende vtiger add-ons op de markt en je kan dit CRM ook aan elke externe service koppelen zoals je dat zelf wilt. Dit geeft je veel vrijheid in de toekomst voor een succesvolle onderneming.

Vtiger CRM – Functierijke en betaalbare Magento CRM

Je kunt Vtiger efficiënt inzetten. Veel klanten besparen minstens 20% door het proces beter in te richten. Daarnaast levert het een hogere klanttevredenheid op.

Met het Vtiger CRM krijg je sterke functies voor verkoopondersteuning, zoals: gevisualiseerde verkooppijplijn, acties voor deals, automatisch herinneren en bijwerken van e-mail, enz.

Magento CRMHet CRM-systeem ondersteunt verkoopmanagers effectief door informatieve rapporten over de prestaties van verkoopmedewerkers te presenteren op een gebruiksvriendelijk paneel. Functies voor het verzamelen van data en verkoop helpen ook om veel tijd te besparen.

Klantportaal en afhandeling klachten en vragen

Je klanten kunnen of via een webformulier, via het portaal of via email een klacht of een vraag indienen. Deze wordt dan in Vtiger CRM als ticket opgenomen zodat je deze effectief kunt afhandelen en de klant op de hoogt kunt houden van de voortgang.

Je wilt dan:

  • kwalitatief de juiste antwoorden op de gestelde vragen. Binnen acceptabele tijd.
  • inzage krijgen in performance van de servicedesk
  • inzage krijgen in de soort vragen en problemen
  • met deze inzage de servicedesk beter kunnen aansturen en capaciteit kunnen inplannen

Huidige manier van werken  kenmerkt zich vaak door binnenkomende telefoontjes en mailtjes die ad-hoc worden afgehandeld. Je loopt er dan dus tegen aan dat bij het ontbreken van een goede registratie:

  1. er is geen registratie dus er zijn geen statistieken (welk product(categorie/leverancier) geeft veel problemen);
  2. er worden geen prioriteiten vastgelegd (wordt die belangrijke klant wel geholpen of alleen de leuke?);
  3. er is niet terug te vinden wie een mail heeft beantwoord/behandeld (er kan dus ook geen training van specifieke medewerkers plaatsvinden);
  4. capaciteitsplanning (er is nu geen inzage van de status van de vragen en de hoeveelheid in behandeling zijnde vragen) derhalve kan ook niet bepaald worden of capaciteit er bij geschakeld moet worden.

Snel en makkelijk vragen registreren en beantwoorden

Met het ticketsysteem binnen Vtiger CRM kun je gemakkelijk en snel de vragen van klanten beantwoorden en verloopt de service bij een helpdesk gestroomlijnd. Daarnaast zul je:

  • doeltreffende communicatie met je klanten hebben;
  • snel de status van de communicatie zien;
  • de verantwoordelijkheid per vraag is direct duidelijk;
  • integreerbaar met andere systemen;
  • via sjablonen en faq herhaalde vragen snel kunnen beantwoorden

Beoogde Werkwijze:

  • Inkomende vragen (e-mails en telefoontjes) worden als ticket aangemaakt;
  • In het ticket wordt aard van de klacht/vraag vastgelegd evenals een link naar relevante product en de betreffende klant;
  • Antwoorden worden zoveel mogelijk vanuit het ticket systeem verzonden, waar mogelijk gebruik makend van emailtemplates en de faq (veel gestelde vragen);
  • Desgewenst kan de faq (zelfs per product) ook op de site worden gezet zodat vragen deels ook worden voorkomen.

Gefaseerde invoering van een verbeterde communicatie met jouw klanten

Bij implementatie kun je globaal het volgende stappenplan volgen:

  1. Standaard Vtiger CRM inrichten;
  2. Inrichten ticketsysteem;
  3. Inrichten mailscanner (automatisch emails inlezen en ticket aanmaken);
  4. Inrichting contact en klachtenformulier op de website;
  5. Koppeling VoiP centrale (Voip systemen van 3CX en Routit zijn werkende koppelingen);
  6. Portal opnemen in mijn account.

Wil je snel gebruik maken van al deze mogelijkheden? vraag dan nu een demo aan!

Je kunt zelf inloggen in de demo of we kunnen er een keertje (online) doorlopen.

Start vtiger demo

Er zijn nog geen opmerkingen