Power to the lokale speciaalzaak!

Logo Burton Car Company

Iwan Göbel vertelt: Vorige week waren mijn vrouw en ik met onze kroost in een kinderschoenenzaak om een paar nieuwe schoenen te kopen. Het was zo’n dag waarop de kinderen niet veel zin hadden om te winkelen, laat staan om schoenen te passen. Toen, na veel moeite, een paar veel te dure schoenen door alle partijen werd goedgekeurd, bleek maatje 29 helaas net uitverkocht.

  • Deze column van Iwan Göbel is tevens verschenen in De Ondernemer van 17 november 2012.

Met een totale kostenpost van zo’n 40 euro aan koffie, broodjes en parkeergeld, mochten we onverrichter zaken weer naar huis.

Eenmaal thuis aangekomen werden bij een internetwinkel in 20 minuten 2 paar merkschoenen gescoord, mét 50% korting. Alle kleuren en maten op voorraad, zonder verzendkosten. Eigenlijk gun ik het die aardige mensen van de kinderschoenenzaak, maar de nadelen zijn te groot geworden.

Ons winkelaanbod zal de komende jaren totaal veranderen als de lokale winkelier niets doet. Toch ben ik ervan overtuigd dat juist de lokale winkelier een belangrijke rol speelt bij de klanttevredenheid, omdat deze zijn klant nog persoonlijk kent en helpt. Een oplossing en nieuwe trend is een multishop. Een nieuwe module die de website van de kleine winkelier of speciaalzaak kan verbinden aan een professionele internetwinkel, waarbij de winkelier een deel van de omzet ontvangt. De website van de winkelier blijft hetzelfde, afgezien van een enorme uitbreiding van zijn assortiment.

De klant geniet van alle voordelen: een groot assortiment, scherpe prijzen, goede service, 24/7 beschikbaar en toch kopen bij zijn eigen specialist in de buurt. De Multishop is ook Multi-inzetbaar; zelfs steden of sportclubs kunnen er, bijvoorbeeld via mijnclubshop.nl, hun voordeel mee doen. De testresultaten met onze multishops (zie onder) zijn voor ons veelbelovend en helpen onze kleine branchegenoten. Power to the lokale speciaalzaak!

Burton Car Company B.V.
Iwan Göbel


Overzicht van de huidige webshops binnen het Burton Car Company Multishop e-commerce Platform dat door Vicus is gekoppeld aan het Navision ERP systeem.

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework en de WebVisitAnalyser. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Categorie Multishops en Nicheshops. Bookmark de permalink.