Jouw Vtiger CRM voorbereid op de feestdagen!

blog trage webshop (5)

Het is ondertussen alweer het laatste kwartaal van 2023. De ene na de andere bijzonder (feest)dag staan voor de deur. Voor veel ondernemingen houdt dit in dat er een piek in werkzaamheden is aan het einde van het jaar. En voor een aantal bedrijven is dit zelfs het beste kwartaal van het hele jaar. Het is noodzakelijk om je hier goed op voor te bereiden.

Zoals het gezegde al luidt: voorbereiding is het halve werk. Ga vandaag nog aan de slag met jouw Vtiger CRM om alles op orde te hebben. Zo weet je zeker dat wanneer de drukte start jij niet bedolven wordt onder het werk.

Vtiger CRM voor de feestdagen

Goed personeel is natuurlijk van groot belang, maar automatiseren is tegenwoordig minstens zo belangrijk. Vtiger CRM geeft ondersteuning op diverse vlakken voor meerdere afdelingen. Wij hebben momenteel al een reeks met blogs over de diverse afdelingen die Vtiger CRM kan ondersteunen. Deze kun je hier(LINK) vinden.

Marketing

Als het goed is heb je voor de feestdagen al een aantal dingen bedacht voor je marketing. Binnen Vtiger CRM is het mogelijk om zogenaamde druppelcampagnes in te stellen. Zo stuur je een vooraf ingestelde reeks van e-mails naar je klanten of prospects.

Laat je klanten alvast warmlopen voor de aanbiedingen en nieuwe producten die er aan gaan komen! Ook in de periode na de feestdagen liggen er kansen. Bestellen er nieuwe klanten hun cadeaus bij jou? Hou ze warm door op maat gemaakte druppelcampagnes en verhoog de waarde van deze klant.  

Tijdens deze periode vliegen de aanbiedingen je om de oren en consumenten zijn kieskeurig. Je kunt je geld ten slotte maar één keer uitgeven. Plaatsen ze iets in hun winkelmandje maar verlaten ze jouw site voordat ze hebben betaald? Stel een emailcampagne in wat ze herinnert aan het winkelmandje.

Klantenservice

Binnen je organisatie zullen er meerdere afdelingen te maken krijgen met de drukte. Naast het verwerken van de orders zal ook de klantenservice te maken krijgen met meer verkeer. Met Vtiger CRM kun je de klantenservice soepeler laten lopen. Het afhandelen van klachten verloopt beter en producten die retour gekomen zijn worden sneller verwerkt.

Voorraadbeheer

Je hebt alles op orde. De marketing loopt al een aantal weken en je ziet het verkeer op je website toenemen. Dan stromen de klachten binnen. De producten die je aanbied binnen je webshop blijken niet leverbaar. De voorraden kloppen niet en je krijgt hierover talloze klachten binnen. Daarnaast is de kans erg klein dat deze consumenten bij jou terugkomen om een aankoop te doen. Dat is een gemiste kans. Zorg er daarom voor dat je voorraadbeheer op orde is. Weet wat je in huis hebt en voorkom teleurstelling bij de consument.

Aan de slag!

Wanneer je marketing, klantenservice en voorraadbeheer op orde is dan heb je al een groot deel van het werk gedaan. De rest gebeurt op je website en in je webshop. Om ervoor te zorgen dat je webshop optimaal presteert hebben wij ook daarvoor een aantal aandachtspunten op een rijtje gezet. Dat lees je in onze blog Je webshop klaar voor de feestdagen.

Heel veel succes!

Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden