Als iets snel moet worden aangepast omdat er sprake is van een blokkerend probleem (webshop, crm-systeem) is het een pleister op de wond, een lapmiddel; een tijdelijke oplossing dus. Dat kan heel nuttig en goed zijn. Ook als het om een gedefinieerde pilot of proefopstelling gaat zijn wellicht allerlei non-functional requirements niet relevant. We willen immers juist snel inzage in de bruikbaarheid van het systeem of inderdaad gewoon snel even het bloeden stelpen.
Voor gebruikers en management is het probleem na het plakken van de pleister ogenschijnlijk opgelost. Dus geen ruimte meer voor budget en volgende agendapunt. Uw IT-adviseur/manager speelt hier dan een belangrijke rol; die moet nu gaan steigeren. Al op het moment van insteken van de oplossing moet al helder zijn dat het een tijdelijke oplossing is. Het gesprek over budget en definitieve oplossing moet dus eigenlijk tegelijkertijd al worden opgestart. Gewoon om het momentum vast te houden en later niet in de problemen te komen.
Dus wilt u na een crash-actie goed geholpen worden? neem dan contact op met Vicus. Wij denken met u mee hoe u het probleem structureel kunt oplossen en dergelijke problemen in de toekomst kunt voorkomen.
Recente berichten
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024
- Maximaliseer je Magento 2 webshop: De kracht van software koppelingen 3 september 2024