Waarop moet u op letten bij het inhuren van een Magento dienstverlener

Het huren van een Magento dienstverlener lijkt veel op het inhuren van een andere dienstverlener, je wilt kijken naar hun portfolio, of ze ervaring hebben in het werk, enzovoort. Maar vergeet nooit If you pay peanuts you get monkeys!

Enkele specifieke controles die u kunt doen

  • Hoeveel sites hebben ze gemaakt?
  • Zijn het eenvoudige of complexe sites?
  • Zijn alleen de standaard modules ingebakken of zijn de modules netjes conform de Magento architectuur ingebouwd?
  • Is er aanvullend maatwerk gebouwd?
  • Heeft men de uitdaging opgepakt om er echt iets van te maken of zijn er alleen wat kleurtjes van de basis template aangepast?

Specificaties van de te verrichten werkzaamheden

  • Zijn alle database logica buiten de sjabloon geïmplementeerd?
  • Heeft men de structuur van Magento goed begrepen en werkt men daar standaard mee? Een klassiek probleem met Template Monster templates is dat ze geen aparte business logica van de presentatie hebben;
  • Sjabloon overrides moeten worden gebruikt. Laat de adviseur niet alleen maar de klassieke of standaard sjabloon updaten; dit maakt het moeilijker voor je om te upgraden;
  • Wordt de huidige (meest recente) codebase gebruikt? U kunt dit eenvoudig controleren door vergelijking van de veranderingen van de laatste codebase; Als er een oude codebase wordt gebruikt dan wordt het moeilijker om later te upgraden;
  • Wordt bij oplevering een complete lijst van gemodificeerde kern-bestanden verstrekt? De lijst moet zo klein mogelijk zijn.

Nu eens bezien via de andere kant

Consultants die goed zijn, zijn druk en hebben vermoedelijk weinig tijd. Je moet ervoor zorgen dat uw klus, uw bedrijf, uw functie en uw bedrijf voor hen aantrekkelijk zijn; niet zomaar aannemen dat ze automatisch met je willen werken. Hier is wat die software Guy zoekt in een opdrachtgever:

Een coöperatieve geest

Iemand met een niet meewerkende geest zal hun begroting of schema’s niet openbaar willen maken. Hij zal niet onmiddellijk antwoorden op vragen, zal termijnen afblazen, enz. In extreme gevallen kan iemand met een niet meewerkende geest een belediging zijn voor u en uw diensten. Het spreekt vanzelf dat een dienstverlener niet graag met dit soort klanten werkt.

Het vermogen om helder en bondig te zijn

Een onvermogen om duidelijk te maken wat je bedoelt – in andere woorden, dubbelzinnig of vaag verzoeken – ruikt naar een geld-verliezer voor een dienstverlener. Tijd is geld en herwerken veroorzaakt door misverstanden is iets dat dienstverleners willen vermijden. Als u hierop lijkt, zal de dienstverlener u meer doorberekenen of weigeren met u samen te werken.

Een win-win-houding

Het tegenovergestelde van een win-win-houding is een houding van verontwaardiging over het betalen van een dienstverlener. Bijvoorbeeld klagen over de prijs ( “maar het is slechts een paar regels code!”). Bagatelliseren van het werk in plaats van betrokken zijn (“Dat lijkt heel simpel, dus het moet niet veel kosten”). Zeuren over een paar euro op de factuur. Of zelfs veel te laat betalen van de factuur. Klanten zoals deze zijn niet leuk om voor te werken en succesvolle dienstverleners – die hebben een keuze van de klanten – zullen dit zeker vermijden.

If you pay peanuts you get monkeys!

Het mooie van de prijs is dat het een feedbackmechanisme is. Als een goed lopend bedrijf aan u een, in uw ogen wellicht hoog, tarief aanbiedt dan u initieel had bedacht dan moet u zich wellicht goed afvragen waarom dat bedrijf toch zo’n succes heeft en vele klanten toch hun keuze laten vallen op bijvoorbeeld die succesvolle Magento en Vtiger specialist Vicus. Bedenk dat goedkoop vaak duurkoop is. Wellicht zijn de initiële projectkosten ergens veel lager, maar betaalt u later de hoofdprijs omdat het project niet op de juiste manier is geïmplementeerd en u dus achteraf hoge kosten moet maken om de boel op te knappen.

Deel jouw gedachten

No Comments

Ook interessant

geen berichten gevonden