Vicus in MixPRO vakblad voor de bouwgroothandel

Volgens hen is dat het eenvoudigst te bewerkstelligen door gebruik te maken van de diverse soorten social media. “Zo gebruikt de jonge generatie massaal Hyves en, in nog grotere mate, Facebook. Dat zijn jullie toekomstige klanten, dus daar moeten jullie ook te vinden zijn”, vindt Roovers.

Dat geldt overigens niet alleen voor deze internetplatformen. Als andere manieren om op het web aanwezig te zijn, noemen ze onder meer freemium, cocreatie, crowdsourcing en pay per use. “Bij al deze zaken moet je rekening houden met verschillende stappen”, weet Dorenbos. “Zorg bijvoorbeeld voor een inventarisatie, richt op basis daarvan een basisplatform in, zorg voor loyaliteit en verbreed je scope. Als dit goed in orde is, dan worden je onlineactiviteiten een succes.”

Luuk Roovers is vaker gastspreker over integratie onderwerpen. Lees het hele artikel in de bijlage.


Lees meer over: Bouwmaterialen en ijzerwaren  ▫  Ecommerce Succes Model  ▫  Groothandel


Ga terug

Reactie toevoegen

Heb je een toevoeging, een vraag of een interessante link? Vertel het ons, vinden wij leuk.

Wat is de som van 5 en 4?