Apple doet iets beter dan wij. Wij moeten in de eerste plaats een Apple computer kopen om voor de iPhone een APP te kunnen bouwen. Als je dat dan hebt gedaan, moet je je als ontwikkelaar registreren (kost EUR 80 per jaar). Vervolgens moet je heel veel schermen door, een betaalsysteem, en diverse e-mailtjes met de helpdesk omdat je order voor het developer account blijft hangen.

En dan begint het.. van alle opbrengsten van een APP gaat 30% naar Apple.. .... pff.. contra Open Source zou ik zeggen.
Recent Posts
- Waarom Nederlandse bedrijven nú moeten kiezen voor Big Tech-onafhankelijke ICT 16 February 2026
- Expertverhaal: Jisse Reitsma over Loki 10 February 2026
- Loki Extensions voor Magento: een snellere webshop zonder alles opnieuw te bouwen 10 February 2026








