Vtiger CRM Niche Player in Gartner Magic Quadrant 22

Vtiger wordt voor de derde keer op rij genoemd in het Gartner Magic Quadrant for Sales Force Automation

Vtiger wordt voor de derde keer op rij genoemd in het Gartner Magic Quadrant for Sales Force Automation

Vtiger krijgt een hoge score in Gartner Reviews

Vtiger rondt de categorie Niche Player af met een product dat is geoptimaliseerd voor het MKB in B2B- en B2C-omgevingen. Het bedrijf heeft zijn oplossing geüpdatet met functies zoals een algoritme voor machine learning om aanvullende verkoopinzichten te bieden, verbeterde WhatsApp-functies en een gratis proefversie van het platform waarmee MKB-gebruikers kunnen profiteren van de marketing-, verkoop- en projectbeheerfuncties van Vtiger. . De functie-roadmap omvat voortdurende verbeteringen aan de integraties met Zoom, Microsoft Teams en ZoomInfo.

Vtiger is een Niche Speler in dit Magic Quadrant. Haar product, ook genaamd Vtiger, is het best geschikt voor kleine en middelgrote bedrijven (Mkb) met tussen de 20 en 250 werknemers, en is relevant voor B2B en B2C use cases. Het is wereldwijd verkrijgbaar met een sterke basis in Noord-Amerika. In het laatste jaar, Vtiger geïntroduceerd Calculus AI, de ML-algoritme, om de verkoop inzichten. Het versterkt tevens de diepte van de WhatsApp heeft door het toestaan van gesprekken en activiteiten in de widget. Voor 2021, Vtiger heeft een gratis pilot edition waarmee gebruikers van kmo toe om de toegang sales enablement, marketing en project management functies, om een paar te noemen. Het plan om verder te verbeteren integraties te verbeteren verkoper die de productiviteit in toepassingen zoals Zoom, ZoomInfo en Microsoft-Teams.

Gartner Magic Quadrant for Sales Force Automation juni 2021
Gartner noemt Vtiger een runner up in het specifieke MKB marktsegment

Sterke punten

  • Geografische strategie: Vtiger heeft een brede distributie voor zijn klantenbestand, met ongeveer de helft in Noord-Amerika en de rest wereldwijd. Dit geeft de leverancier een concurrentievoordeel om binnen elke regio uit te breiden.
  • Productstrategie: Vtiger biedt een benadering met één product die verkoop-, marketing-, factuur- en projectmogelijkheden omvat, die vaak worden gevraagd door MKB’s. De toevoeging van de gratis pilot-editie in 2021 heeft het risico van het inzetten van een nieuwe SFA-tool verkleind.
  • Productontwikkeling: Vtiger heeft een maandelijks releaseschema en elke release heeft meerdere functieverbeteringen, evenals nieuwe mogelijkheden om het product te verbeteren. Sommige mogelijkheden zijn gegenereerd door klanten, zoals ingebouwde dialer-mogelijkheden, Facebook Ad-integratie, verrijking van contacten uit LinkedIn en stripe-integratie voor abonnementen.

Zwaktes

  • Retentie: Vtiger heeft een relatief lage klantretentie in vergelijking met de meeste leveranciers in dit Magic Quadrant.
  • Marktstrategie: Vtiger mist verticaal-specifieke producten en een app-marktplaats, die leiders aanbieden ter ondersteuning van een breder scala aan industrieën. Vtiger biedt geen onderscheid tussen zijn midmarket- en enterprise-verkoopstrategieën en richt zich op MKB-klanten.
  • Implementatiestrategie: Vtiger verwacht dat klanten zichzelf implementeren met behulp van een onboarding-sessie van vier uur. Voor klanten met meer dan 100 gebruikers biedt het kant-en-klare implementatiediensten. Deze factoren zijn overwegingen voor bedrijven met complexe verkoopprocessen die hulp nodig hebben bij het begrijpen hoe Vtiger’s SFA-product op hun verkoopprocessen kan worden toegepast.

Vicus helpt je met implementeren

Vicus heeft al sinds 2005 ervaring met het implementeren van Vtiger CRM voor organisaties van 5 tot 100+ medewerkers. Neem contact met ons op voro een passend implementatieplan!

Laat een reactie achter