Amazon: Meer dan een Online Store

De meeste mensen kennen Amazon vanwege het gelijknamige e-commerceplatform, maar 's werelds populairste online retailer heeft zijn bedrijf de afgelopen jaren aanzienlijk uitgebreid. Om zijn ambities te onderstrepen om een ​​breed technologiebedrijf te worden in plaats van een 1 trick pony, introduceerde Amazon afgelopen herfst naast zijn eigen cloud gaming-service een verscheidenheid aan nieuwste hardwareproducten.

Afgezien van het updaten van zijn Echo-lijn van slimme luidsprekers, introduceerde Amazon ook nieuwe Fire TV-streamingsticks, nieuwe wifi-routers en verschillende beveiligingsproducten van het merk Ring, waaronder een autonome beveiligingsdrone voor het huis. De meest opwindende aankondiging was ongetwijfeld een door AWS aangedreven cloud gaming-service genaamd Luna, naast een fanatieke gamecontroller, om rechtstreeks te concurreren met Google’s Stadia en Microsoft’s xCloud-gamingdiensten.

Zoals de volgende grafiek laat zien, vertegenwoordigde Amazon’s kernactiviteit ‘online winkels’, dwz first-party e-commerce-omzet erkend op brutoverkoopbasis, een kleine vrij de helft (51 procent) van de totale omzet van Amazon in 2020, met commissies die in rekening worden gebracht door -party-verkopers, Amazon Web Services en abonnementsservices zijn goed voor het grootste deel van de resterende 49 procent van de omzet.

Laat een reactie achter