Webshop groeit harder dan webwinkel met fysieke vestiging

De omzet van webwinkels die puur online actief zijn, groeit harder dan die van ondernemingen die een webshop combineren met fysieke vestigingen. In de eerste elf maanden van 2016 steeg de omzet van pure webwinkels met 23 procent, terwijl webshops die ook in de winkelstraat te zien zijn hun omzet met 14,9 procent zagen toenemen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag.

Een jaar eerder realiseerden beide categorieën nog een even sterke groei. Alle webwinkels samen zagen hun omzetgroei iets afnemen vergeleken met een jaar eerder, van 21,5 procent naar 19,4 procent. Onder de pure webwinkels groeit het aantal winkels dat zich richt op de verkoop van voeding, kleding en huis-en tuin artikelen het hardst.


Lees meer over: Customer Journey  ▫  Ecommerce Succes Model  ▫  Webshop(s)


Ga terug

Reactie toevoegen

Heb je een toevoeging, een vraag of een interessante link? Vertel het ons, vinden wij leuk.

Tel 2 en 7 bij elkaar op.