Magento en CRM E-Commerce Specialist

Inhoud

Vtiger CRM Leads converteren

Je bent hier:

Wanneer een Lead is gekwalificeerd als een potentiële verkoop wordt de Lead geconverteerd in Organisatie, Contactpersoon en een Verkoopkans.

Wanneer je een Lead converteert maakt vtiger CRM een nieuwe Organisatie (Accounts), Contactpersoon en optioneel een Verkoopkans aan. Het is ook mogelijk dat de Lead wordt samengevoegd met een bestaande organisatie. 

Bij het Lead converteren wordt gebruik gemaakt van de informatie van de Lead. De e-mail communicatie, bijlagen, open en gesloten activiteiten van de Lead worden gekoppeld aan de Organisatie en/of Contact en eventueel de Verkoopkans.

Voordat je een Lead converteert moet je eerst eenmalig de veldtoewijzingen (mapping) instellen.

Hoe converteer je een lead?

  • Klik op de link ‘Converteren Lead’ (convert lead) in de detailweergave.
  • Bewerk de basisgegevens (naam van de Organisatie etc.).
  • Bepaal of je een Verkoopkans wilt aanmaken.
  • Pas informatie aan en voeg relevante informatie toe.
  • Klik op ‘Bewaren’.

Opmerkingen

  • De informatie uit de Lead wordt overgebra cht naar het Contactpersoon en gelinkt aan de Organisatie (Accounts)
  • De Lead zelf is niet meer zichtbaar in de lijst met Leads
  • Jouw vtiger CRM beheerder (of vraag de Vicus Servicedesk) moet de veldtoewijzing bij conversie aanpassen voor eventueel extra aangemaakte velden.
  • Als je een Lead converteert naar een Organisatie die al bestaat dan worden alle gerelateerde records overgedragen aan die Organisatie. De informatie uit de Leadkaart zelf wordt echter niet overgebracht naar de Organisatie! De Verkoopkans en de Contactpersoon (als gekozen) worden wel aangemaakt.