X
Contact
Direct advies?
 033 461 1196
<
Contact
Direct advies?
 033 461 1196

Vtiger CRM koppeling met MS Dynamics NAV

De koppeling van vtiger CRM aan Microsoft Dynamics NAV systeem is zeker een prima alternatef:

  • geen licentiekosten
  • integreren op maat
  • CRM voor marketing en verkoop
  • bepaal zelf welke handelingen u in vtiger of in NAV wilt doen
  • makkelijk offertes sturen met de speciale offerte generator add-on

Onderstaand staan een aantal voorbeeldschema's waarop de integratie kan plaatsvinden. Veel organisaties hebben hun NAV systeem op maat ingericht, daarom is de oplossing van Vicus zeer flexibel opgezet zodat ook uw Dynamics NAV systeem met het externe vtiger CRM prima zal samenwerken.

Optie 1: Volledige synchronisatie

De mooiste oplossing is om alle informatie in zowel het CRM als het Dynamics NAV ERP volledig ter beschikking te hebben. Dit is tevens de duurste oplossing is in de praktijk meestal niet zo zinvol.

  • Synchronisatie in twee richtingen
  • Uitgebreide autorisaties

Optie 2: Verkoopproces in CRM, offertes in NAV

Zodra de afdeling verkoop een serieus contact heeft word deze in dit geval als prospect al in Navision aangemaakt. De offerte en verdere opvolging wordt vanuit NAV gedaan.

  • Prima optie als NAV uitgebreide informatie over producten en prijsafspraken heeft die niet in vtiger passen.
  • Eventueel offertes terugsturen naar CRM om de opvolging vandaaruit te doen

Optie 3: Offertes in CRM maken, orders in ERP

Door het verkoopproces inclusief het maken van offertes volledig in het CRM onder te brengen hoeft de afdeling verkoop zich slechts in te leren in één systeem volledig richten op verkopen.

  • Verkopers leren omgaan met 1 systeem
  • De NAV ERP Bedrijfssoftware wordt niet vervuilt met targets, leads en prospects

Optie 4: Verkoop, offertes en orders in CRM, facturen uit ERP

Door ook de verkooporders bij het verkoopproces te trekken wordt de afdeling verkoop binnendienst meer betrokken bij het administratief afronden van de orders. Voor sommige organisaties is het verstandiger om dit aan de afdeling administratie over te laten, andere organsiatie svinden dit een verantwoordelijkhed van de afdeling verkoop om te zorgen dat de orders correct in het systeem zijn ingeboekt.

  • Verkoopbinnendienst rond de orders af
  • Afdeling administratie de facturen

Optie 5: Het operationele proces in CRM, de boekhouding in ERP

Deze situatie komt vaak voor bij kleinere ondernemingen. Het hele operationele verkoopproces inclusief facturering en debiteurenbewaking wordt uitgevoerd binnen het CRM. De facturen en gerealiseerde betalingen worden in boekhouding verwerkt.

  • Operationeel alles in CRM (inclusief management rapportages).
  • Boekhouding (de historie) in separaat systeem.
  • Productie en administratie kunnen op deze manier volledig worden gescheiden van verkoop.

Vicus, vtiger CRM expert sinds 2005, helpt u om kosten te besparen, meer te verkopen en uw klantenservice te verbeteren. Bel ons meteen via 033 461 1196 of klik op onderstaande knop voor meer informatie.

vt Informatie aanvragen