Web Analytics

onderbouwd beslissen

Wat wil je bereiken? Met welke eenheden (metrics) ga je meten en hoe bepaal je welke waarden passen bij jouw doelstellingen. Pas als je dat weet kun je aan de hand van de gemeten prestaties besluiten nemen over investeringen.

We dwingen je niet om kapitalen te steken in Google advertenties. Wij helpen je om zelf te werken naar resultaten op basis van jouw doelstellingen.

Luuk Roovers, directeur Vicus

Je wilt met jouw zakelijke site ook zakelijke resultaten bereiken

Het gaat om de resultaten

Websites en webwinkels zijn bedoeld om goed gevonden worden en concrete en meetbare resultaten op te leveren in de vorm van leads, prospects, klanten en omzet. Veel websites leveren niet datgene op waarvoor ze bedoeld zijn.

Kijk als manager

Je omgeving goed inregelen is een uitdaging. Zelfs als de gereedschappen goed zijn ingericht gaat er om dat je kijkt naar wat je moet managen en niet teveel blijft hangen in technische aspecten.

Formuleer doelstellingen

Welke doelstellingen wil je bereiken? per wanneer? Denk aan toename van het aantal conversies, daling van acquisitiekosten en optimaliseren van online marketingactiviteiten.

Definieer Indicatoren

Met welke eenheden (metrics) ga je je prestaties meten (Key Performance Indicatoren) en hoe bepaal je welke waarden passen bij jouw doelstellingen. 

Optimaliseer webwinkel

Na een zoekwoordenonderzoek is het zaak om de teksten op je webshop zo te schrijven dat de zoekwoorden voldoende aandacht trekken van de zoekmachines.

Richt op je doelgroep

Selecteer hulpmiddelen en partners om de resultaten te koppelen aan jouw doelstellingen en KPI's. Zorg dat je site aantrekkelijk is voor je bezoekers.

Meet en stuur bij

Uiteraard ga je aan de slag met de bekroonde WebVisitAnalyser om de interesses en gedrag van je online bezoekers te registreren.

verzamelen en verwerken

Big Data

Meer inzicht in profiel van je leads en klanten

Krijg helder waar leads en klanten zich bevinden in de fasen van het verkoopproces. Met nieuwe inzichten en analyse van data meet je of je uitgevoerde marketing - en sales inspanningen daadwerkelijk effectief zijn.

Betere samenwerking tussen marketing en sales

Vicus brengt met het JourneyFunnel Model als eerste marketing en sales samen in het verkoopproces. Het model verbind de door sales uitgevoerde activiteiten in de salesfunnel met de marketing activiteiten in de buyer- en customer journey

Besteed ENERGIE aan 'juiste' leads en klanten

Binnen organisaties heersen vaak nog steeds opvattingen als: 'Sales gooit goede leads weg' en 'Marketing verspilt alleen maar geld'. Daardoor hebben organisaties onvoldoende focus en prioritering en wordt tijd en geld gespendeerd aan 'verkeerde' leads en klanten.

Verrijk scoreprofiel met offline ervaringen

Verrijk het automatisch opgestelde profiel door scores toe te voegen van offline momenten van betrokkenheid zoals de contactmomenten van de accountmanager. Voeg ook negatieve scores toe aan het profiel zoals een negatieve creditrating of ervaring.

Verzamel data over je webbezoekers.

Lees meer over de WebVisitAnalyser
Logo vtiger crm

Zet data om in rapportages en concrete acties.

Lees meer over de Rapportages