Magento en CRM E-Commerce Specialist

Voorbereiding hoogseizoen PostNL

PostNL lanceert een nieuwe plug-in voor Magento 2, check je printer, nieuw portaal en introductie MijnPostNL Zakelijk


De eindejaarspiek is de periode waarin veel webshops veel meer bestellingen ontvangen dan de rest van het jaar. Om zoveel mogelijk pakketten te verwerken en af ​​te leveren heeft PostNL voorbereidingen getroffen om deze piek op te vangen. Om deze periode goed door te komen hierbij enkele handige tips.

Controleer je printer

Als je je labelprinter heel vaak gebruikt, verslijten je printkoppen op een bepaald moment. Printkoppen raken regelmatig verstopt als kleine hoeveelheden inkt of stof opdrogen. Dit is bijvoorbeeld te herkennen aan strepen die dwars door de barcode lopen of aan een lagere printkwaliteit dan voorheen. Het reinigen van de printkoppen helpt dan in de meeste gevallen. Controleer je etiketten of het nodig is om je printkop schoon te maken en voorkom heretikettering van de pakketten en dus vertraging in het distributieproces. Twijfel je over de kwaliteit van het label? Je kunt altijd een e-mail sturen naar het technische ondersteuningsteam van PostNL.

Autorisatie MijnPostNL

Het is handig om extra MijnPostNL-accounts aan te maken als je van plan bent extra personeel in dienst te nemen tijdens de piekperiode. Bijvoorbeeld voor je (tijdelijk) nieuwe klantenservice of medewerkers van het pick & packing team. Op deze manier maken nieuwe gebruikers alvast kennis met de online applicatie, zodat je ‘problemen’ op de drukke momenten vermijdt. Informatie vind je in de MijnPostNL FAQ-autorisaties en instellingen.

Meldingen

Je kunt in MijnPostNL meldingssjablonen activeren om automatisch berichten naar je klanten te sturen met de barcode van hun pakket. Je hoeft je geen zorgen meer te maken, terwijl je je klant ook een extra service biedt door hem of haar te laten weten dat zijn pakket onderweg is. Als je Plus Notification activeert, kun je de meldingen naar wens aanpassen. Zo kan het toevoegen van een Sinterklaas- of Kerstwens je extra speciaal maken.

Nieuw: MijnPostNL Zakelijk

Het gebruik en de functionaliteiten van het huidige Mijn PostNL-portaal zijn in de loop der jaren flink gegroeid. Maar de snelle groei van het portaal heeft enkele problemen opgeleverd. Door alle toegevoegde functionaliteit is het soms moeilijk voor klanten om te vinden wat ze nodig hebben. Tijd dus voor een nieuwe en toekomstbestendige toepassing, waarin klanten veel efficiënter kunnen werken. De nieuwe homepage is gepersonaliseerd en er zijn duidelijke overzichten voor zendingen, facturen en dossiers toegevoegd.

De migratie is al gestart. PostNL migreert niet alle klanten tegelijk, maar in batches. Je ontvangt een e-mail met een aankondiging wanneer je aan de beurt bent. Daarna krijg je toegang tot het nieuwe portaal, terwijl je voorlopig ook toegang behoudt tot het huidige portaal. Zeker tijdens de piekperiode willen we onze klanten niet met grote veranderingen confronteren.

Magento 2 plugin nu ook voor België

Vanaf de meest recente versie 1.10.1 van de PostNL Magento2 plug-in is het nu ook mogelijk om deze plug-in te gebruiken voor binnenlandse zendingen in België. De productcodes voor zendingen van Nederland naar België veranderen per 1 januari 2022. Voormalige productcodes komen te vervallen en worden vervangen. Dit gebeurt automatisch als je versie 1.10 of later van de Magento 2 plug-in gebruikt. Dus wanneer je bedrijf in België is gevestigd of als je heel vaak naar België verzendt. Controleer of je actie moet ondernemen door jouw Magento 2-versienummer te controleren. Als je vragen hebt over de binnenlandse mogelijkheden in België of de nieuwe productcodes, aarzel dan niet om contact op te nemen met het technische ondersteuningsteam van PostNL. Als je vragen hebt over jouw Magento neem dan contact op met de servicedesk van Vicus..

Nieuw: Snelle toegang tot adresvalidatie-API’s

De adresvalidatie-API’s van PostNL vullen en valideren adressen snel in de kassa van je webshop. Het aanvragen van een Adrescheck API key is nu makkelijker dan voorheen. Vul enkele vragen in, ontvang direct een persoonlijke API key en begin met ontwikkelen. De gegevens zijn altijd up-to-date en je kunt zoveel adressen valideren als nodig is. Vraag de adrescheck API aan.

Vicus helpt je graag om de decemberperiode soepel te laten verlopen. Neem contact met ons op als je vragen hebt of je ergens zorgen over maakt.

Laat een reactie achter