Groeiende jacht op Black Friday-deals

Hoewel Black Friday nog steeds de grootste dag van het jaar is voor fysieke retailers in de VS, heeft de toename van e-commerce ertoe bijgedragen dat het concept van Black Friday-kortingen het afgelopen decennium een wereldwijd fenomeen is geworden. Black Friday wordt per jaar groter in termen van consumenteninteresse.

De term “Black Friday” om de dag na Thanksgiving in de VS uit te leggen, werd voor het eerst breder bekend in de jaren tachtig. Oorspronkelijk bedacht door de politie om de catastrofale verkeersopstoppingen te verklaren die verband houden met de (onofficiële) start van het kerstinkopenseizoen, is Black Friday sinds de eerste jaren 2000 routinematig de drukste winkeldag van het jaar, aangezien veel retailers speciale kortingen en hun winkels vroegtijdig om zoveel mogelijk klanten naar binnen te lokken.

Hoewel Black Friday nog steeds de grootste dag van het jaar is voor fysieke retailers in de VS, heeft de toename van e-commerce ertoe bijgedragen dat het concept van Black Friday-kortingen het afgelopen decennium een ​​wereldwijd fenomeen is geworden. omdat de volgende grafiek, ondersteunde Google-zoektrends, laat zien, Black Friday wordt per jaar groter in termen van consumenteninteresse. In november 2019 zag Google ongeveer twee keer zoveel zoekopdrachten naar Black Friday als in november 2014 en vijf keer zoveel omdat in 2007.

Laat een reactie achter