Wereldwijde app-uitgaven zullen in 2020 $ 100 miljard overschrijden

In juni, net op tijd voor de jaarlijkse Worldwide Developers Conference, had Apple de resultaten geprezen van een onderzoek naar de economische impact van het App Store-ecosysteem, dat had vastgesteld dat de App Store vorig jaar $ 519 miljard aan facturering en verkoop ondersteunde, van waar Apple maar een klein percentage van zag. Vorige week vergeleek een andere studie van de Analysis Group de door Apple bekritiseerde commissiepraktijken met die van de concurrentie, waarbij werd geconstateerd dat "de provisie van Apple in de App Store qua omvang vergelijkbaar is met die van andere app-winkels en digitale content-markten".

Apple brengt een commissie van 30 procent in rekening voor app-verkoop, in-app-aankopen van digitale inhoud en abonnementen via iOS-apps (de laatste daalt tot 15 procent na het eerste jaar), wat de aandacht van wedstrijdwaakhonden heeft getrokken, vooral in gevallen waarin Apple concurreert met externe app-makers (bijv. Apple Music vs. Spotify).

Sommige mensen zullen er misschien versteld van staan ​​dat Apple, een hardwarebedrijf, zo veel strijd levert om de commissiestructuur op zijn plaats te houden, maar de volgende tabel verklaart de vastberadenheid van het bedrijf om de status-quo te behouden. Volgens app-analysebedrijf SensorTower overschreden de consumentenuitgaven in Apple's App Store en Google Play in de eerste helft van 2020 $ 50 miljard, met tweederde van dat totaal uitgegeven aan de App Store. Ervan uitgaande dat het grootste deel van dat totaal in aanmerking komt voor de commissie van Apple, is dat alleen al in de eerste zes maanden van 2020 ongeveer $ 10 miljard aan inkomsten, wat zelfs voor Apple geen kleine verandering is.


Lees meer over: Webshop(s)


Ga terug

Reactie toevoegen

Heb je een toevoeging, een vraag of een interessante link? Vertel het ons, vinden wij leuk.

Tel 5 en 5 bij elkaar op.