Een nieuwe toepassing voor Magento 2: krachtige salesleads voor B2B webshops!

Veel B2B webshops zijn zich ervan bewust. Achter een verlaten winkelwagen, een abandoned cart, schuilt een krachtig koopsignaal. Een bezoeker legt niet voor niets producten in een winkelwagen.

  • Een bezoeker die artikelen in een winkelwagen legt, is gevorderd in de customer journey.
  • Een bezoeker die de winkelwagen niet omzet in een bestelling, is mogelijk bij een concurrent aan het oriënteren.
  • In de praktijk missen bedrijven de gegevens over verlaten winkelwagens van prospects zonder een account en niet-ingelogde klanten. Immers, er komt voor webshops alleen informatie beschikbaar over verlaten winkelwagens van ingelogde klanten.

Dat kan beter!

Met een reguliere SalesFeed licentie kun je al bedrijven, prospects, herkennen die jouw webshop bezoeken en zien welke pagina’s worden bezocht. Bovendien maakt SalesFeed het mogelijk een verlaten winkelwagen van prospects en niet-ingelogde klanten te signaleren. Dit wordt gedaan voor Magento 2 webshops.

Koopsignalen detecteren

In de SalesFeed licentie kun je zelf instellen wanneer je vindt dat er sprake is van een verlaten winkelwagen. Is dat na 1 uur, na 4, of misschien na 8 uur? Je hebt geheel vrije keuze om de lengte van deze periode in te stellen. Verder biedt SalesFeed je de mogelijkheid in te stellen hoe vaak en wanneer je de verlaten winkelwagens gerapporteerd wilt krijgen.

Je krijgt niet alleen de gebruikelijke uitgebreide bedrijfsgegevens van de organisatie die je website bezocht. Ook wordt zichtbaar van welke fabrikanten en merken er producten in de verlaten winkelwagen zijn opgenomen en wat de totale waarde van de winkelwagen is. Desgewenst kun je op deze zaken de rapportage filteren.

Koopsignalen van klanten

Uiteraard is het ook interessant om te kijken naar verlaten winkelwagens van klanten. Je kunt bijvoorbeeld nagaan of:

  • een klant (actieve relatie met een account) naast haar orders ook verlaten winkelwagens produceert;
  • er andere redenen zijn waarom deze relatie het betreffende assortiment niet afneemt bij jou;
  • een niet-ingelogde klant assortiment in een winkelwagen legt dat ze nog niet eerder hebben afgenomen.
  • Wellicht kan het aanbieden of aanpassen van een staffelkorting bij een dergelijke klant ervoor zorgen dat de omzet stijgt.

Vicus zet deze informatie in jouw CRM systeem

Vervolgens wil je met deze informatie aan de slag. Maar je wilt niet worden overspoelt met triggers. Daarom heeft Vicus de WebVisitAnalyser ontwikkeld. Deze gaat op basis van intelligente logica op zoek naar de voor jou interessante leads om aandacht aan te geven.


Lees meer over: Magento  ▫  Magento 2  ▫  Marketing automation  ▫  Sales automation  ▫  Vtiger aan Magento  ▫  WebVisitAnalyser


Ga terug

Reactie toevoegen

Heb je een toevoeging, een vraag of een interessante link? Vertel het ons, vinden wij leuk.

Wat is de som van 4 en 1?