De Magento roadmap volgens Vicus

Magento logo

Vicus kijkt vooruit

Magento is een compleet pakket voor webshops en met de nieuwe functionaliteiten en verbeterde performances van Magento 2.3 is er veel om naar uit te kijken. Het is een ideaal e-commerce-systeem voor het opzetten van een B2C-webwinkel en, met de update, nu ook voor de B2B-markt.

Officieel publiceert Magento geen uitgebreide Roadmap. In dit artikel over de Roadmap van Magento legt Vicus uit wat er vermoedelijk staat te gebeuren op het Magento-platform.

Magento Cloud

Magento zelf maakt steeds meer reclame voor de Magento Cloud. Kies je voor Magento Cloud dan kies je onder andere voor Fastly, New Relic, Blackfire en hosting van Amazon Web Services. Daarnaast heb je toegang tot de Magento Commerce-versie inclusief de B2B-suite en kun je al je data verzamelen in de Magento Business Intelligence tool. Een groot voordeel van de Magento Cloud is dat het releasen van nieuwe codes een stuk sneller en eenvoudiger gaat. Daarnaast krijg je vanuit Magento diverse hulptroepen die meehelpen met het opzetten van de omgevingen en meedenken om van jouw e-commerce-platform een succes te maken.

Maar er is niets mis met de Community editie ondersteund door Nederlandse Magento webbouwers en hosters. En dat scheelt toch een heleboel euri.

Integratie van Amazon

Als het gaat om onlineshopping is Amazon niet meer weg te denken. In het eerste helft van 2019 zal Magento vermoedeljik een integratie introduceren waarmee je alle Amazon-verkopen kan beheren via het Magento Dashboard. Door middel van het native ‘Magento Sales Channel’ kun je de complete catalogus naadloos integreren in Amazon. Bovendien kun je dan alle productvermeldingen, orders, prijzen en SKU-wijzigingen direct doorvoeren vanuit het Magento Dashboard.

Integratie van Google Ads

In 2019 introduceert Magento het ‘Magento Advertising Channel’. Er is samen met Google een native-functie ontwikkeld waarmee je in de Magento ondersteuning het onderhoud van aanpassingen, updates en bijpassende advertenties kunt uitvoeren. Er is geen feed richting de Google Merchant Center meer nodig en alle aanpassingen kun je dan direct doorvoeren. In 2019 wordt het ook mogelijk om via Magento gebruik te maken van de ‘Google Smart Shopping Campaigns’

Adobe Experience Cloud

Sinds Adobe de scepter zwaait over het Magento rijk zijn er vooral aan de marketing en de B2B-kant veranderingen onderweg. Het is dus ‘An Adobe Company’ en er zullen hierdoor steeds meer Adobe oplossingen geschikt worden (gemaakt) voor Magento. Een hiervan is de Adobe Experience Cloud (AEC). De verwachting is dat hier in 2019 meer aandacht aan zal worden gegeven. Adobe Experience Cloud kun je zien als een verzamelnaam voor allerlei oplossingen op het gebied van Marketing, Analytics en E-commerce. Sinds kort is daar zelfs een B2B-oplossing bijgekomen.

Progressive Web Apps

Het is al snel gebleken dat Progressive Web Apps steeds meer worden gebruikt door webshops en dus ook erg belangrijk worden, mede vanwege de snel- én betrouwbaarheid. De verwachting is dan ook dat in 2019 steeds meer webshops direct live gaan met een PWA-versie of dat snel na livegang toevoegen.

Wat te verwachten in 2019

In 2019 kunnen Magento webshop-eigenaren en Magento ontwikkelaars veel meer nieuwigheden van Magento verwachten. Magento wordt steeds meer een compleet platform met veel functionaliteiten en verbeterde performances, waarbij klantensucces vooropstaat.

Magento-ontwikkelaars zullen niet stoppen bij Magento 2.3 en hebben al een heel plan klaar voor 2019. Naar verluidt zal in Magento Commerce 2.4 de geavanceerde rapportagefunctie verder worden ontwikkeld en verbeterd.

Ook zo toe aan een Magento webshop? Neem contact op met Vicus!


Lees meer over: Magento  ▫  Webshop(s)


Ga terug

Reactie toevoegen

Heb je een toevoeging, een vraag of een interessante link? Vertel het ons, vinden wij leuk.

Wat is de som van 5 en 5?