Buckaroo Partnerdag 2018 in de Fabrique

Buckaroo en Vicus werken samen sinds 2007

Al in 2007 sloten wij de eerste webshops aan bij Payment Service Provider Buckaroo. Sinds toen heeft Buckaroo al 8 keer een partnerdag georganiseerd. Vicus was er weer bij.

Buckaroo en Vicus hebben een lange historie samen. In 2007 waren het met name de Zen Cart klanten die voor Buckaroo als internetkassa kozen. Met de komst van Magento in 2007 ging Zen Cart naar de achtergrond ten gunste van Magento.

Met name de beginjaren waren er weinig partners en waren het met name events gericht op het intensiveren van de onderlinge relaties. Ook was de band met het woord Buckroo dichtbij.

Een partnerdag betekende vroeger kampvuur en tipi, cowboys en indians met bbq in de open lucht. In de loop der jaren zijn er veel gebruikers en partners bijgekomen en eist de regulering vanuit dnb dat de partnerbijeenkomsten bescheidener van aard zijn.

Focus ligt nu op kennisdeling met nog steeds goede koffie, versnaperingen en voldoende gelegenheid om te netwerken. Dit jaar in de Fabrique in Utrecht.

 

A buckaroo is a cowboy of the Great Basin and California region of the United States, from an Anglicization of the Spanish word vaquero.

Na intro van waarin de nieuw aandeelhouder (BlackFin Capital Partners) nogmaals werd geïntroduceerd een interessante lezing van Don Ginsel van Holland Fintech . Met name over nieuwe technische ontwikkelingen. Natuurlijk ontbrak daarin niet termen zoals Kunstmatige intelligentie, Big data, API's, blockchain en andere technologieën de ontwikkelingen versneld. Allemaal bekende termen die langzamerhand gewoongoed worden en een normale plek gaan krijgen in de bedrijfsvoering.

Jammer is dat alleen Bunq-bank op dit moment een API (Application Programming Interface) aan externe ontwikkelaars ter beschikking stelt. Voor Bunq worden er inmiddels al aanvullende diensten aangeboden.

Daarnaast belichtte Don een interessant verschil tussen de grote corporates en startups. Beiden met ander focus en mogelijkheden. Startups hoeven (nog) niets te beschermen, ze hebben immers (nog) niets. Wel kunnen ze aan de bak met innovatieve aanvliegroutes, Agile, Iteratief. Test de businescase in plaats van vooraf alle scenarios te bedenken en door te rekenen.

Begin klein, meet de resultaten en grow big. Growthacking helpt.

Terwijl de grote corporates nog aan het nadenken zijn heeft de startup al echte marktinformatie. Echte klanten die al op de koop-knop hebben gedrukt in plaats van de theoretische antwoorden van consumenten die in een enquête beweren op de koopknop te zullen gaan drukken, maar in de praktijk wellicht nooit gaan doen.

Kortom de wereld veranderd steeds meer naar klein en snel. In combinatie met het gegeven dat er steeds minder software hoeft te worden ontwikkeld. Veel is aanwezig en steeds toegankelijker.

Neem een webwinkel. Zet een Magento webshop neer en zoek een template uit. De standaard site staat al snel. Verbeteringen kun je vervolgens door een ontwikkelaar laten doorvoeren wanneer nodig, maar dat kan on the fly en gaat door terwijl de winkel open is. Helemaal conform het door Vicus ontwikkelde succesmodel.

Met vtiger crm geldt eigenlijk hetzelfde. Marketing en verkoopprocessen kunnen stap voor stap worden verbeterd. Ook hier start je met de basis. Uitbreiding volgt dan op basis van meting en behoeften uit de praktijk. Eenvoudig modulair uit te breiden.

Wij gaan nog wel even door samen. Doe je mee?


Lees meer over: Diensteninnovatie  ▫  Ecommerce Succes Model  ▫  Procesinrichting


Ga terug

Reactie toevoegen

Reactie door Erik |

Goed stuk Luuk , dank voor het verslag..

Heb je een toevoeging, een vraag of een interessante link? Vertel het ons, vinden wij leuk.

Bereken het volgende: 1 plus 8.