Belevingen op Webwinkel Vakdagen 2014

Deze keer hebben wij ons gericht op een paar thema's:

  • Automatische verwerking van artikelgegevens
  • Conversie verbetering
  • Mobiel betalen

Verwerking artikelgegevens

Omdat wij bij steeds meer klanten via onze VendorConnector een koppeling aanleggen naar het artikelbestand van hun leverancier hebben wij rondgekeken welke oplossingen er zijn om de kwaliteit daarvan te verbeteren. Naast dat steeds meer leveranciers open staan voor het opleveren van artikelbestanden zijn er ook steeds meer tools om om afbeeldingen automatisch te bewerken. Zowel conversie tussen technische formaten, schaling, vrijstaand maken en uitsnedes maken. Intern verwerken ze alles handmatig in lage lonen landen. Allemaal geautomatiseerd door ons te aan te leveren en in de shop te plaatsen als u gebruik maakt van onze VOSBA VendorConnector.

Conversieverbetering

  • IQnomy toont dynamisch informatie op de webshop afhankelijk van bezoekersprofiel.
  • Sovendus is ook interessant om te bekijken. Ze organiseren groepen webshops. Als je wat koopt in de ene shop kun je als koper een kortingscoupon krijgen voor een andere shop.
  • Webspeaking geeft je een Avatar op je site, dat zou de conversie verhogen. In elk geval is het leuk om te zien.
  • Kiyoh zegt marktleider te zijn in Klantbeoordelingen. Verder kennen we The Feedback Company, Trustpilot en Ekomi. Alle vier helpen ze om de band met uw klant te verstevigen.
  • Een leuk idee is pakketbijsluiters voor offline affiliate marketing. Stuur 3 vouchers van een andere webshop mee met de verzending van je eigen pakketje en krijg daar voor betaald. Vanaf 500 pakketjes per maand.
  • Bol.com heeft een stand en verspreid flyers om vooral via Bol je producten aan te bieden (beetje Amazon model).
  • Sommige bedrijven maken leuke infographics en uitleganimaties. Om diensten of producten helder uit te leggen. Heel leuk om te zien en zeker ook een middel om klanten op de site te houden.

Betalen

Uiteraard stonden onze partners Ogone, MultiSafepay en Buckaroo er. Daarnaast hebben we afspraken gemaakt met Sisow en Docdata. Binnenkort kunt u daarvoor dus ook formele support verwachten. Met name zijn er ontwikkelingen in mobiel betalen. Helaas zijn dit nog vaak specifieke en nog niet allemaal generiek toepasbare oplossingen. Voor echt goed en makkelijk werkende oplossingen moet de klant altijd nog eerst een beurs aanmaken. En dan kan de klant er weer niet overal mee terecht. Kortom, volgend jaar vast beter. Al met al weer een leuke en vooral gezellige twee-dagen. Relaties weer bestendigd, nieuwe contacten gemaakt. Tussendoor afgewisseld met een bezoek aan de Duchento (Magento community) borrel die tegelijkertijd in Utrecht werd gehouden. De basis is weer gelegd. Op naar volgend jaar.


Lees meer over: Ecommerce Succes Model  ▫  Magento  ▫  VOSBA middleware


Ga terug

Reacties

Reactie toevoegen

Heb je een toevoeging, een vraag of een interessante link? Vertel het ons, vinden wij leuk.

Bereken het volgende: 4 plus 7.