Belangrijke wijzigingen reviewbeleid Feedback Company

Consumentenreviews (ervaringen) zijn vrijwel onmisbaar geworden. Zowel customer service specialisten, webbouwers, marketeers als de consument onderkent dit

Meer dan 90% van de potentiële klanten kijkt inmiddels voordat ze overgaan tot aankoop naar de ervaringen van andere klanten. Dat de betrouwbaarheid van reviews steeds belangrijker is geworden bij een aankoopbeslissing blijkt uit een onderzoek van de ACM (Autoriteit Consument & Markt) waarvan de resultaten in de week van 10 mei a.s. gepubliceerd zullen worden.

Waarborgen betrouwbaarheid en vergroten van waarde reviews

The Feedback Company heeft gedurende dit onderzoek samengewerkt met de ACM (Autoriteit Consument en Markt) om hun reviewtool zo betrouwbaar en transparant mogelijk te houden. Om de reviewtool nog meer waarde te geven en de betrouwbaarheid te waarbogen worden er in de reviewtool een aantal aanpassingen doorgevoerd.

  • Nieuwe on hold termijn van reviews van 14 naar 5 werkdagen.
  • Reviews worden getoond op publicatiedatum
  • Visueel kenmerk wordt toegevoegd als een consument zijn/haar review heeft bewerkt
  • Nieuwe ratingschaal, het toekennen van halve punten dus een 4.5 of een 7.5 wordt mogelijk
  • De knop schrijf beoordeling wordt aangezet voor alle gebruikers
  • Overzicht van alle behaalde scores op referentiepagina
  • Interactie vereist in plaats van aankoop