Vtiger MultiCopy “CRM-systeem dat voor jou werkt!”

MultiCopy Lansingerland zocht een crm-systeem voor het automatiseren van de verkoopactiviteiten. De keuze viel op Vtiger CRM met Vtiger partner Vicus.

Optimaliseren verkoopproces

Robert de Klijne, eigenaar van twee MultiCopy vestigingen, zocht al enige tijd naar een crm-systeem om zijn verkoopproces te automatiseren en te optimaliseren. Het calculatieprogramma waarmee gewerkt werd, voldeed niet meer aan zijn behoeftes. Hij kon zijn brede productaanbod er niet goed in kwijt, het was niet gekoppeld aan zijn bedrijfsadministratie en hij miste bijvoorbeeld de mogelijkheid om onderweg, bij de klant of thuis, zicht te houden op de verkoop en administratie.

Al in 2011 stuitte De Klijne via internet op Vtiger en raakte hij enthousiast over de goede ervaringen van gebruikers die hij las. Hij installeerde het product zelf maar kwam er al snel achter dat hij behoefte had aan een ervaren Vtiger partner om het product goed te implementeren. Hier was hij in eerste instantie huiverig voor: ICT-projecten hebben immers een slechte reputatie en zijn vaak tijdrovend en kostbaar.

Gezocht: betrouwbare Vtiger partner

De Klijne: “Ik kreeg via via goede aanbevelingen voor Vicus en ook op internet kwam Vicus in combinatie met Viger veelvuldig als expert naar voren. De samenwerking met Vicus verliep en verloopt erg goed. Vicus denkt echt met ons mee en het team helpt dit project zo goed mogelijk te realiseren met de middelen die wij voorhanden hebben. En ondertussen werden we telkens weer verrast door de vele mogelijkheden die Vtiger biedt!”

Zoals veel ondernemers begon De Klijne met verkoopautomatisering en relatiebeheer in Vtiger. Al snel bleek dat ook de andere toepassingen van Vtiger MultiCopy veel konden opleveren. Inmiddels maken De Klijne en zijn medewerkers gebruik van de volledige sales automation, zoals lead management en het opstellen en verzenden van offertes, maar ook het verzenden van drukproeven, facturen en zelfs e-mailen gebeurt via Vtiger.

De Klijne: “Vtiger CRM geeft me ongelooflijk veel inzicht in mijn bedrijf. Ik heb overal, vanaf mijn mobiel en iPad, toegang tot mijn bedrijfsinformatie, klantgegevens, communicatie en orderadministratie.”MultiCopy Lansingerland kan zijn klanten veel sneller en beter bedienen. Ook de medewerkers zijn enthousiast. Offertes opstellen, facturen versturen. Het is niet meer nodig verschillende programma's en applicaties te openen voordat De Klijne en zijn team een rekening kunnen sturen, dit gaat allemaal rechtstreeks vanuit Vtiger.

Alle klantinformatie én klantcommunicatie staat in Vtiger, daarin onderhouden zij alle informatie. De meest actuele data zijn dan ook op ieder moment te exporteren, bijvoorbeeld naar het centrale MultiCopy marketingplatform. Over de samenwerking met Vicus is De Klijne zeer te spreken: “De projectmedewerkers hadden aan een half woord genoeg en dachten continue mee over de benodigde functionaliteit en de instellingen. Vtiger is nu echt het kloppend hart van ons bedrijf.”

Inzicht om te groeien

Dankzij de historie die inmiddels in Vtiger is opgebouwd kan De Klijne analyses uitvoeren met zijn klant- en verkoopgegevens. Ook wil hij de database verrijken met bijvoorbeeld leadinformatie. “Wanneer je dagelijks werkt met Vtiger ontdek je steeds meer mogelijkheden en toepassingen.” Robert de Klijne heeft ondervonden dat hij mede dankzij Vtiger zijn bedrijf flink heeft kunnen laten groeien en wat hem betreft zet hij deze stijgende lijn voort. Zijn crm-systeem maakt het mogelijk om scherpe doelen te formuleren en deze groei te realiseren. Vtiger geeft immers het benodigde inzicht om de voortgang te kunnen meten en dus ook om bij te kunnen sturen.

Bedrijfsprocessen verbeteren

Iedere organisatie wil graag omzet verhogen, kosten besparen of klanttevredenheid verhogen. Met een goed gesprek en een grondige analyse kunnen de meeste organisaties al snel 20% rendement verbeteren bij de uitvoering van herhaalde processen door deze te automatiseren. Dit project is daar een goed voorbeeld van.

Wij zijn Vicus

Wij verbeteren jouw marketing, verkoop, levering en service processen. We implementeren daarvoor Magento webshops, WooCommerce webshops, Vtiger CRM en Vtiger Portal en koppelen deze via onze VOSBA middleware aan jouw bestaande backoffice en externe partners.

Lees meer over Vicus of neem contact met ons op.