X
Contact
Direct advies?
 033 461 1196
<
Contact
Direct advies?
 033 461 1196

Vtiger aan Dynamics NAV voor optimale marketing- en verkoopinformatie

Klantcase Dutry & Co

Schermvoorbeeld 1 Dutry & Co Vtiger aan Dynamics NAV voor optimale marketing- en verkoopinformatie


 

Samenvatting

Dutry & Co is al ruim 200 jaar actief als exclusief importeur van topmerken kachels en haarden uit Scandinavië en Nederland en daarnaast producent van Alpina gaskachels. Dutry verkoopt vooral via verdelers in België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk en is gevestigd in Vichte, vlakbij Kortrijk in België.
Dutry startte met de implementatie van vtiger om de communicatie met haar prospects en verdelers te optimaliseren.
Via de VOSBA e-solutions middleware van Vicus worden de verkoopgegevens van Dynamics NAV ingelezen in vtiger, zodat het verkoopteam een compleet beeld heeft over de klantportefeuille, juist ook onderweg via iPad tablets. Het verkoopteam kan nu in het crm-systeem zelf rapportages maken en verkoopgrafieken raadplegen van informatie die in Dynamics NAV is vastgelegd.

Probleem van Dutry & Co

Consumenten vragen rechtstreeks bij Dutry informatie aan over de producten van Dutry. Al jaren stuurt Dutry duizenden papieren catalogi per post. Steeds vaker vinden consumenten hun weg online. Dutry verzorgt de eerste informatiebehoefte maar stuurt de consument dan door naar de dichtstbijzijnde verdeler die het betreffende merk voert. Door de grote aantallen aanvragen, vele producten, veel verdelers en geografische spreiding is dat een complex proces om uit te voeren en de resultaten daarvan inzichtelijk te houden. Ook de verdeling en opvolging van de leads en bewaking van de kwaliteit van het dealerkanaal bleek een uitdaging.

Daarnaast hielden veel medewerkers hun eigen lijstjes met relaties bij, ieder met een eigen doel. Hierdoor had Dutry veel duplicaat gegevens waarin vaak ook tegenstrijdige.

Oplossing voor Dutry & Co

  • Vicus installeerde en configureerde vtiger inclusief de populaire modules PDF-maker en EMAIL-maker, de door Vicus ontwikkelde vtiger-vertaalmodule (Engels, Frans, Nederlands), Extra Relaties en GEO-tools.
  • Vicus koppelde vtiger met Dynamics NAV en PHPlist.
  • Vicus bouwde rondom vtiger een intelligent online aanvraagproces voor brochures.
  • Vicus implementeerde diverse werkstromen met de bijhorende PDF- en e-mailtemplates die afhankelijk van klantprofiel zoals doelgroep, taal en land worden geactiveerd.
  • Vicus bracht samen met Dutry alle gegevensbronnen in kaart
  • Vicus begeleide het implementatieproces met inventarisatie- en adviesworkshops.
  • Vicus bouwde een proces om de geografische informatie van Microsoft MapPoint op te nemen in vtiger en te koppelen aan de verdeler- en klantprofielen binnen vtiger.

De belangrijkste resultaten:

  • Millieubesparing: Een prospect ontvangt maximaal één brochure. Vtiger controleert of een prospect al eerder een brochure heeft aangevraagd.
  • Automatische koppeling aan verdeler: Zodra een consument online informatie aanvraagt gaat vtiger aan de slag om op basis van geografische regio en merk te bepalen welke verdeler geïnformeerd moet worden over deze geïnteresseerde consument.
  • Efficiënter versturen van informatie: De binnendienstmedewerker maakt met een paar muisklikken de brieven in bulk aan in vtiger met de juist achterliggende PDF-template. Met een klik liggen de brieven op de printer klaar om samen met een brochure in een envelop te doen.
  • Eén relatiedatabank: Klantgegevens uit veel verschillende gegevensbronnen worden nu eenduidig bijgehouden in één crm-systeem.
  • Effectieve opvolging van leads: aanvragen via contactformulieren worden automatisch als lead opgenomen in vtiger en daarmee volledig volgbaar.
  • Meetbare prestaties: De prestatie van verdelers kan worden gemeten
  • Betere marketinginformatie: Inzage in de geografische spreiding van verdelers en prospects; 360 graden beeld op prospects en verdelers.
  • Kostenreductie: vtiger CRM is veel goedkoper dan Microsoft CRM;
  • Verbeterde communicatie: Verkoopmedewerkers voeren de e-mail correspondentie nu uit via vtiger; E-mail kan nu centraal worden afgehandeld, grotendeels ook vanuit standaard sjablonen.
  • Efficiënt beheer van verdelerinformatie: Dutry partnermanagers beheren de profielen van verdelers in vtiger. Vanuit vtiger wordt de partnerinformatie automatisch op de website gepubliceerd.
  • Informatie is overal en altijd beschikbaar: Verkoopgegevens uit Dynamics NAV zijn ook onderweg op een iPad tablet beschikbaar voor verkoopmedewerkers
  • Doelgroepgerichte e-mailcampagnes: gericht op specifieke doelgroepen. zowel consumenten als verdelers; Groepsmails kunnen eenvoudig worden verzonden.

Waarom Dutry & Co voor Vicus koos

Vicus bood een passende oplossing tegen een goede prijs. Daarnaast toonde Vicus aan over veel parate kennis over marketing- en verkoopautomatisering te beschikken.

Over Dutry & Co

Topbedrijf op de markt van kachels en haarden in België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk. Het is gelegen te Vichte, vlakbij Kortrijk in België. Het is opgericht in 1812 en bestaat dus inmiddels ruim 200 jaar. Dutry & Co is vooral actief als exclusief importeur van topmerken kachels en haarden uit Scandinavië en Nederland. Dutry & Co is zelf producent van de Alpina gaskachels.

Website: www.dutry.nl