Detailhandel

combineer winkel met een webshop

Vicus heeft al sinds 2009 ervaring met het maken van webshops voor retailbedrijven. Door de verplaatsing naar online is het aantal fysieke winkels flink gedaald. Elke fysieke winkel heeft één of meerdere webshops of is overgestapt naar online.

Toename webshops detailhandel

juiste mix van kanalen

De detailhandel moet verder dan winkelconcepten kijken en de juiste kanalenmix (internet, mobiele telefoon, interactieve TV etc.) kiezen. Internet is een feit, waarbij schaalgrootte en efficiency cruciaal zijn. De consument gebruikt internet voor productinformatie, prijsvergelijking en aankopen.

Multichannel strategie is een vereiste om bestaande klanten te houden en nieuwe klanten aan te trekken. Met de opkomst van nieuwe kanalen moet de detailhandel zichzelf aantrekkelijker maken om consumenten aan te trekken en te houden.

De fysieke winkel krijgt een nieuwe functie in het gehele verkoopproces; bijvoorbeeld een sociale ontmoetingsplaats, waar klanten elkaar kunnen ontmoeten en geamuseerd kunnen worden.

Combineer je fysieke winkel met een webwinkel

Als winkelier worstel je wellicht met de vraag hoe je fysieke winkel en een webshop naast elkaar ingezet kunnen worden. Wij laten je graag zien dat een fysieke winkel en een webshop elkaar versterken. Vicus heeft diverse winkels geholpen met het toekomstbestendig maken van hun organisatie met gericht advies en het bouwen van een of meerdere professionele webwinkels. Deze webwinkels zijn door Vicus voorzien van fraaie product afbeeldingen, een catalogus, wervende teksten en een snel afrekenproces.

Een online winkel zal je extra omzet opleveren. Sterker nog, je klanten verwachten inmiddels niet anders. Maar dan wil je wel een webshop die minstens zo representatief is als je ‘stenen’ winkel en die je geen dubbele administratie oplevert.

Het consumentengedrag verandert steeds sneller (bijvoorbeeld 24/7 online, multitasking, community buying, multichannel). Consumenten vragen naar sfeer en beleving. Hoge huur, bereikbaarheids- en/of bevoorradingsproblemen leiden tot een winkellocatie buiten de bestaande winkelcentra.

Internet is een feit. Multichannel wordt steeds belangrijker. Steeds meer consumenten en detaillisten zijn vertrouwd met online winkelen. Het inzetten van de juiste kanalenmix zal consumenten sneller verleiden tot koop. Internet is het belangrijkste oriëntatiekanaal, maar veel consumenten willen een nieuwe aanschaf nog steeds zien en voelen op de winkelvloer. Voor herhalingsaankopen is internet uitstekend geschikt.

Je hebt een website en daarnaast heb je wellicht behoefte aan het uitbreiden van jouw dienstverlening door het online verkopen van producten.

Van idee tot implementatie, van omzet genererende activiteiten tot logistieke optimalisatie. Ons e-commerce succes model dient als leidraad.

Een Magento webwinkel biedt vele mogelijkheden, zoals nieuwsbrieven, cross- en upsell, een catalogus, talen, valuta- en belastingstelsels.

Koppel je webshop aan je kassa of installeer een plug-in waarmee je ook in de winkel of op een beurs via je computer of tablet afrekent.

Orders, klanten, artikelgroepen en artikelen, inclusief teksten en afbeeldingen synchroon met je administratie.

Vicus heeft inmiddels meer dan 774 implementaties op het gebied van e-commerce en CRM op zijn naam staan.

18

Jaar Vicus

774

Projecten

13

Medewerkers

Hebben wij je interesse gewekt?

Wij helpen jou om je resultaten te verbeteren!

Neem contact met mij op!

 Ja, ik wil e-mail van Vicus ontvangen