X
Contact
Direct advies?
 033 461 1196
<
Contact
Direct advies?
 033 461 1196

Installatiebedrijven

Maak met IT het verschil: van aankoop tot installatie en onderhoud

CRM en e-commerce voor installateurs
  • Artikelinformatie altijd beschikbaar en up-to-date
  • Goede inkooporders, offertes en verkooporders
  • Compleet klantportaal voor betere planning en klantenservice
  • Overzichtelijke kosten, snelle implementatie
  • Verbeteren van fieldservice
  • E-commerce voor meer online verkopen

Een bereikbaar CRM-systeem, flexibel en snel aan de slag

Als installatiebedrijf zoek je software die prettig in gebruik is, waarmee je sneller kunt werken en betere service kunt verlenen. Je wilt betrouwbare informatie op het gebied van voorraad, inkoop, verkoop en klantenservice. Daarnaast wil je software die past binnen jouw budget.

Bovendien wil je software die snel te implementeren is zodat je direct aan de slag kunt. Vicus adviseert daarom vtiger CRM. Inmiddels hebben we al meer dan 250 CRM implementaties uitgevoerd.

Service verbeteren met CRM Klantenportaal en Ticketsysteem

Het klantenportaal binnen vtiger is uitermate geschikt voor installatiebedrijven. Met het klantenportaal bied je jouw klanten namelijk een uitgebreidere service.

Zodra jouw klant is ingelogd in het klantportaal verkrijgt hij/zij inzage in onder andere de projectvoortgang, de onderhoudsstatus van machines en installaties, de status van lopende meldingen en storingen, facturen, offertes en achtergronddocumentatie. Door het ingebouwde ticketsysteem (ook wel de Helpdesk module genoemd) geef je klanten ook de kans vragen te stellen tijdens de voortgang.

Als organisatie verkrijg je inzicht in onder meer de historie van projecten. Je kunt snel zo zien welke storingen, problemen en vragen er gesteld zijn tijdens een specifiek project. De communicatie tussen jou en jouw klant verbetert door de snelheid en openheid van communiceren en handelen.

Tijdbesparing door digitaal ondertekenen werkbonnen, slimme bezoekroute en bezoekrapporten

Met de fieldservice digitale handtekening werkbonnen laten jouw medewerkers na oplevering van de dienst of het product de klant direct een digitale handtekening te zetten op de meegebrachte tablet.

Het digitaal ingevulde formulier wordt vervolgens doorgeschoten naar vtiger CRM en de informatie wordt direct toegevoegd aan de verkooporder in vtiger. Vervolgens wordt de getekende werkbon als PDF vanuit vtiger geheel automatisch doorgestuurd naar de klant.

Dit bespaart zowel jou als jouw klant tijd. Datzelfde geldt voor het gebruik van de module GEOtools. Met deze module kunnen de installateurs hun ideale bezoek/verkooproute samenstellen. Ook het maken van bezoekrapporten hoeft jouw installateurs niet veel tijd meer te kosten met de module bezoekrapporten binnen vtiger.

Onderhoud op installaties per klant inzichtelijk

Met de module Producten Registratie en uitgifte serienummer kan je bijhouden welke serienummers van installaties en machines behoren bij welke klanten. Tevens kun je vastleggen wanneer het volgende onderhoud is, licenties vastleggen per klant en de datum in- en uit service (onderhoud) registreren. Je krijgt zo een duidelijk overzicht van lopende projecten per klant.

Een aantal van onze klanten:

logo van referentie Nordic Fire
logo van referentie R.A.Z. Stand- en Systeembouw
logo van referentie Simaxx
logo van referentie De Zonnefabriek

Meer uit online verkopen halen met Magento webshop en dienstverlening Vicus

Vicus helpt installateurs meer uit hun online verkoop, e-commerce, te halen. Zo heeft Vicus professionele Magento webshops gebouwd voor organisaties die technische apparaten, onderdelen, huishoudelijke artikelen, onderhoudsmiddelen en verbruiksartikelen verkopen. 

Deze webshops worden door Vicus voorzien van functionaliteiten die het vertrouwen van de klant doen toenemen en daarmee de kans op het plaatsen van een bestelling vergroten. Klanten kunnen zo snel en foutloos onderdelen bestellen via slimme wizards of door het gewenste onderdeel aan te klikken op een tekening.

Marketing en Sales automation voor juiste focus in verkoopproces

Met de door Vicus ontwikkelde marketing en sales automation toepassing WebVisitAnalyser en het JourneyFunnel Model verkrijgen installatiebedrijven onder andere beter inzicht in de effectiviteit van hun marketing- en sales inspanningen en de interesses van prospects.

Installatiebedrijven kunnen zich door het JourneyFunnel Model en de WebVisitAnalyser toe te passen binnen hun organisatie focussen op de meest kansrijke prospects. De ingezette hoeveelheid tijd, geld en middelen worden zo effectief ingezet. 

Ervaar als installateur het gemak van het werken vanuit één systeem

Ben je een installatiebedrijf en wil je jouw klantenservice verbeteren en tijd besparen door beter projectoverzicht? Vicus helpt je om het optimale uit jouw bedrijf te halen.

Onze kracht zit 'm in de combinatie van ervaring, de beste software, koppeling en integratie. Vtiger CRM past bij ieder budget en is snel te implementeren. Goed om te weten is dat Vicus jouw CRM-systeem aansluit aan op jouw (Magentowebshop, backoffice (bijvoorbeeld King Business Software) of ERP-systeem (bijvoorbeeld Microsoft Dynamics NAV). Zo ervaar je het gemak van werken vanuit één systeem.

We koppelen desgewenst CRM ook met jouw logistieke applicaties, zoals uw warehouse management systeem (WMS). Zo ervaar je het gemak van werken vanuit één systeem. Minder tijd, meer omzet en betere service.

Interesse gewekt? Neem nu contact op!

Klik op de button, stuur een e-mail naar sales@vicus.nl of bel 033 461 1196.