Worden in Open Source software fouten snel opgelost?

De community bepaalt vaak hoe snel een fout of bug wordt opgelost. Bij Open Source projecten met een grote community ziet men dat serieuze fouten en bugs vaak binnen 24 uur worden opgelost. Dit komt doordat ontwikkelaars over de hele wereld min of meer volcontinu aan de software kunnen werken. Bestaat de community maar uit een paar ontwikkelaars, dan is de snelheid zeer afhankelijk van de inzet en tijd van deze ontwikkelaars.

U bent echter niet afhankelijk van deze community noch van uw leverancier. Als er genoeg kennis en expertise in huis is kunt u de fout zelf (laten) oplossen. Is deze kennis niet in huis, kan een externe partij ingehuurd worden om de fout op te lossen.

Bij gesloten source software is alleen de softwareproducent (eigenaar) in staat om bugs en fouten in de software op te lossen. Zelf oplossen of een derde (bijvoorbeeld de tussenleverancier) dit laten doen is veelal niet mogelijk.

Bron: Fabels en Feiten, Versie 2.1 (OSOSS)

Vicus verzorgt inmiddels voor vele grote en kleine organisaties de ondersteuning. Via de servicedesk van Vicus kunnen alle problemen worden aangemeld. Onze servicedesk bepaald in overleg met de klant of we het zelf snel kunnen/zullen oplossen of dat hulp binnen de community wordt gezocht. Dit is vaak een balans tussen kosten en doorlooptijd.

Please log in to rate this.
0 people found this helpful.


Category: Open Source
Tags: , , , , ,

← Faqs
Bookmark de permalink

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *