Blog Archives

We hebben gebruikers dubbel aangemaakt, kunnen we ze samenvoegen?

Gebruikers in vtiger kun je niet samenvoegen. Wel is er een verwijdermechaniek in vtiger met twee voordelen:

  • De gebruiker wordt inactief. Daardoor is hij later weer te re-activeren èn blijft zijn historie (wat heeft hij gewijzigd) bewaard.
  • Bij het verwijderen mag je kiezen naar wie de records van de gebruiker worden overgedragen.

Om van deze mechaniek gebruik te maken, ga je als volgt te werk: als je in de lijst met gebruikers bent, dan zie je bij elke gebruiker drie grijze stipjes aan de linkerkant. Daar kun je kiezen voor ‘Verwijderen’. Vtiger vraagt eerst of je het zeker weet. Daarna komt er nog een pop-up-scherm waarin vtiger vraagt naar wie de records overgezet moeten worden. Vink daar NIET ‘Gebruiker permanent verwijderen’ aan. Door dat niet aan te vinden wordt de gebuiker een inactieve gebruiker en niet volledig verwijderd.

Reageer

Vtiger is traag, wat kan ik doen?

Als vtiger traag is, is het belangrijk eerst na te gaan of andere websites op hetzelfde moment wel op normale snelheid werken. Daarna is het goed om na te gaan wannéér vtiger traag is. Als het dashboard (waarop ook rapporten te projecteren zijn) bijvoorbeeld langzaam in beeld komt, kan het een idee zijn om dat dashboard op te splitsen in tabs. Vtiger laadt na het inloggen alleen de eerste tab en zo kun je sneller door naar waar je zijn moet.

Vtiger nog steeds traag? Wij kunnen je helpen achterhalen waardoor dit komt en verbeteringen in het systeem aanbrengen.

Reageer

Ik zie de tijd in ‘AM/PM’-formaat, hoe pas ik dat aan?

Dit een persoonlijke instelling. Rechtsbovenin vtiger vind je het symbool van een mens. Daar kun je naar ‘Mijn voorkeuren’.  Ga vervolgens aan de linkerkant naar ‘Calendar Settings’ en klik op ‘Edit’.  Wijzig ‘Calendar Hour Format’ naar 24 in plaats van 12.

Reageer

De samenvating gebruik ik niet, kan dat uit?

In vtiger hebben veel records een samenvatting. Deze samenvatting kan niet weggehaald worden. Als gebruiker kun je wel instellen dat je niet naar de samenvatting toe wilt. Dat doe je als volgt:

  • Rechts bovenin vtiger kun je klikken op het mens-symbool en kiezen voor Mijn voorkeuren.
  • Je komt op de pagina met je voorkeuren.
  • Kies ‘Bewerk’.
  • Klik op het blok ‘Meer informatie’.
  • Zoek ‘Record standaard openen op’ en kies daar ‘Detail’ in plaats van ‘Samenvatting’.
  • Sla je voorkeur op.
Reageer

Mijn collega beheert mijn agenda. Hoe kan hij afspraken zo nodig verwijderen?

Ter voorkoming van misbruik mag dit standaard niet in vtiger.

Een alternatief kan zijn om de afspraken aan een groep toe te wijzen. Iedereen die lid is van die groep mag de afspraak dan bewerken of verwijderen.

Reageer

Ik krijg steeds e-mails uit vtiger dat er iets gewijzigd is. Kan dat uit?

Hier kunnen twee oorzaken van zijn.

In vtiger CRM staan standaard een aantal werkstromen die de gebruikers informeren over wijzigingen. Deze kun je desgewenst uitschakelen:

  • Zorg dat je ingelogd bent als gebruiker met admin-rechten
  • Ga naar Instellingen -> CRM instellingen
  •  Ga naar Automatisering -> Werkstromen
  •  Je ziet nu een overzicht van alle werkstromen. In de eerste kolom zie je of de werkstroom überhaupt actief is. Aan de rechterkant onder ‘Acties’ staat welke handelingen uitgevoerd worden. Kijk naar werkstromen die actief zijn en waarbij ‘Email’  in de actielijst staat.
  • Je kunt de werkstroom nu direct uitschakelen of hem openen om eerst de details te bekijken.

Daarnaast is het sinds vtiger 7 zo dat je als gebruiker records kunt volgen. Als een gebruiker een record volgt, dan krijgt hij een update van elke wijziging aan dat record die gedaan wordt door een andere gebruiker. Om dit stop te zetten, moet de betreffende gebruiker naar het record gaan en ‘Unfollow’ aanklikken bovenaan de kaart.

Reageer

Hoe Dropbox, Google drive, OwnCloud en WebDav documenten koppelen in vtiger crm

Dropbox en Google Drive zijn publiek. OwnCloud is een open source variant die op de eigen server kan staan (of in de cloud). Lees meer →

Reageer

Hoe sluiten je een verkoopkans af zodat deze ook niet meer zichtbaar is?

Verkoopkansen kun je in vtiger crm een status geven (bijvoorbeeld gewonnen of verloren). Door middel van de filters in vtiger kun je in lijsten grafieken en rapporten filteren op de status van een verkoopkans, je kunt bijvoorbeeld alleen de gewonnen kansen tonen, of alleen de verkoopkansen die niet gewonnen en verloren zijn.

Reageer

in vtiger kan bij diverse objecten een vtiger PDF worden gegenereerd. Welke taal wordt gebruikt bij een meertalige vtiger installatie?

Bij de vtiger PDF wordt de taal van de ingelogde user gebruikt. Met een kleine maatwerkingreep kan dit worden aangepast zodat de taal van de klant of contact wordt geselecteerd. Lees meer →

Reageer

In mijn vtiger verschijn er nu en dan rode klokjes bij een record. Wat is hiervan de bedoeling?

Deze waarschuwing verschijnt in vtiger CRM als een ander dat de eigenaar heeft het vtiger record heeft aangepast. Hiermee heeft de eigenaar van een vtiger record direct een signaal dat een ander aan ‘zijn’ relatie iets heeft aangepast.

Reageer