Installatiehandleiding Husqvarna xEPX voor WooCommerce

Via deze installatiehandleiding kun je de WooCommerce module voor de Husqvarna Spare Parts Catalogus installeren.

De module zelf kun je verkrijgen via je Husqvarna dealermanager.

De plug-in zul je gewoonlijk per email ontvangen. Dit is een kant en klaar installeerbaar plug-in bestand (eindigend op .zip).

We gaan uit van enige voorkennis van WordPress. Zo moet je al in staat zijn om een pagina  in WordPress aan te maken, deze in een menu op te nemen en op deze pagina een shortcode te plaatsten. Dat zijn basis-WordPress vaardigheden die we in deze handleiding niet uitleggen.

De plug-in werkt samen met WooCommerce. Wij gaan er vanuit dat WooCommerce al werkt en afdoende is geconfigureerd.

Daarnaast gaan we er vanuit dat je de Husqvarna parts al hebt ingelezen in je WooCommerce en dat alle parts dus als product in je shop selecteerbaar zijn.

Installeren plug-in

Stap 1: download het plugin bestand vanuit je email naar naar je computer.

(onthoud waar je het bestand hebt opgeslagen)

Stap 2: log in op het administratieve deel van je WordPress installatie.

Stap 3: Op het Dashboard, ga naar de optie ‘Plugins’. Er verschijnt een menu met opties. Kies ‘Nieuwe plugin’.

 

Er verschijnt een scherm gelijkend op bovenstaand.

Stap 4: Klik op de knop ‘Plugin uploaden’  (te vinden naast ‘Plugins toevoegen’).

Stap 5: Klik hier op Browse en ga naar de map waar het plugin-bestand is geplaatst.
De naam van de plugin is: veb-husqvarna-xepc.zip

Na het kiezen van het bestand ziet het scherm als bovenstaand uit.

Stap 6: Klik nu op ‘Nu installeren’.

De plugin wordt geplaatst. Hierna zal het overzicht worden getoond van de geïnstalleerde plugins.

Stap 7: Zoek nu de ‘Husqvarna xEPC.’ en klik vervolgens op ‘Plugin activeren’

De plugin kan nu gebruikt worden.

Maak een pagina en plaats de shortcode

Let op dat je een pagina maakt en niet een bericht.

met het plaatsen van de shortcode kun je ook meteen een aantal parameters meegeven.

[husqxepc market=”nl” dealer=”dealernaam”  width=”100%”  height=”1200px”]

De waarden die je moet invullen bij ‘market’ en ‘dealer’ krijg je van je dealermanager.  De waarden die je invult bij ‘width’ en ‘height’ mag je zelf bepalen (of je webbouwer).

Neem de Pagina op in een menu

Geef de pagina in het menu een logische naam; iets als “Husqvarna onderdelen”.

Optie: pas de stijlen aan

Standaard heeft de pop-up een neutrale uitstraling en kun je hem dus zo direct gebruiken zonder de vormgeving aan te passen. Via de normale styling-opties van WordPress kun je de pop-ups zelf voorzien van je eigen vormgeving.

Pas dan wel op dat je niet de stylesheet van de plug-in aanpast. Maar doe dat netjes in een child-template. Anders ben je je aanpassingen bij een eerstvolgende update weer kwijt.

Voorbeeld: Logo aanpassen

laad je eigen logo op van bij voorkeur 200px breed en 90px hoog (in ons voorbeeld hebebn we het logo de naam mijnlogo.png gegeven).

voeg de volgende css regel toe aan je eigen persoonlijke stylesheet om jouw eigen logo in het tussenscherm te tonen:

#husqvarna-parts-catalog-addtocart .dealerlogo{
background: url(“/wp-content/uploads/mijnlogo.png”) no-repeat;
}

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

  • Vtiger CRM in AmersfoortVtiger CRM in Amersfoort Vtiger CRM is een Customer Relationship Management oplossing voor kleine tot middelgrote bedrijven. Vicus ondersteunt vtiger in Amersfoort en de rest van Nederland en België. Vtiger CRM […] Posted in Vtiger CRM
  • Internationaal samen werken aan projectenInternationaal samen werken aan projecten Wat maakt dat veel bedrijven, die zich bezighouden met open source software, succesvol samenwerken met hun concurrenten terwijl het in andere sectoren vaak zo moeilijk lijkt te gaan? Zo […] Posted in Open Source, Vicus
  • Welke online betaalprovider is de beste? Zonder kassa geen verkopen. Het faciliteren van de betaling is van essentieel belang voor een webwinkel, gelukkig hebben we in Nederland een groot aantal professionele partijen die u […] Posted in E-commerce

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework, de WebVisitAnalyser en het prijswinnende JourneyFunnel Model. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Categorie WooCommerce. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *