Tips voor je email marketing campagnes

tips voor je email marketing

Iedereen weet hoe belangrijk het is om e-mail marketing campagnes te starten voor je eigen onderneming. Maar hoe doe je dat en doe je dat wel goed? en ziet het er professioneel uit?

In deze blog post zullen we tips en advies geven hoe je een professionele e-mail marketing campagne begint, deze uitwerkt en succesvol maakt.

Wat is belangrijk?

Zorg ervoor dat je een professioneel ontwerp hebt die er ook mooi uitziet.  Stuur eerst een test e-mail naar Gmail, Hotmail en Outlook en natuurlijk ook naar verschillende apparaten om te kijken of de e-mail goed wordt weergeven.

Neem een uitschrijf-link op in je e-mails als je die verstuurd, dit is wettelijk verplicht (tenzij je valide gronden hebt om de e-mail te sturen) en op die manier kunnen gebruikers zich altijd uitschrijven als ze de e-mail niet meer willen ontvangen. Gebruik geen promotionele onderwerpregels en stuur zowel tekst als een html versie anders zou het kunnen zijn dat je e-mails in de spambox belanden.

Meer weten over vtiger CRM? Vraag gratis info aan! >

Lage engagement

Lage engagement moet je gelijk oplossen om je campagne te verbeteren. Verwijder adressen die je bericht niet openen of nergens op klikken. Verbeter steeds kleine onderdelen en stuur dan pas de volgende mailing en ga door met testen. Stuur een re-engagement e-mail op inactieve contacten of verwijder degene die niet reageren. Schrijf goede content of stuur aantrekkelijke promoties zodat gebruikers naar je website klikken.

Bounce rate

Als er een e-mail terug komt  (bounced) omdat het e-mail adres niet meer bestaat dan wordt die normaal automatisch verwijderd uit het systeem. Als de mail box vol was of misschien door een andere reden niet aan kwam blijft het e-mail adres nog wel in het systeem staan zodat volgende weer een e-mail wordt verstuurd.

E-mail lijsten

Als je zelf al e-mail adres lijsten hebt maar nog nooit hebt gebruikt is het van belang om deze eerst schoon te maken en alle adressen er uit te halen die niet meer geldig of actief zijn. Dit kan gedaan worden door verschillende tools die je op het internet kan vinden (of we kunnen een prima oplossing inbouwen in vtiger). Het is belangrijk dat er een lage bounce rate is want door hoge boucerates kan je ip-adres geblacklist worden en komt je e-mail niet meer door de spamfilters.

Waar moet je opletten?

  • Blacklist
  • Spam folders
  • Uitschrijven
  • Hard bounces

Kijk goed wat je zou kunnen verbeteren en zorg dat je een goede e-mail reputatie hebt. Monitor je statistieken en implementeer white list registratie, verstuur e-mails in batches; dit betekend elke paar minuten een paar e-mails en niet allemaal in 1 keer.

Houdt je lijsten schoon, valideer nieuwe e-mailadressen, double opt-in, los leveringsproblemen en performance op.

Wil je nieuwsbrieven sturen vanuit vtiger dan moet je ook met bovenstaande rekening houden.  Neem contact op met Vicus als je de consent status conform de eisen van de AVG wilt inrichten,  je grotere volumes wilt sturen vanuit je vtiger crm systeem of dit hele proces gewoon goed geregeld wilt hebben.

Meer weten over vtiger CRM? Vraag gratis info aan! >

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

Categorie E-mail nieuwsbrieven. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *