3 uitdagingen die vtiger oplost voor customer service managers

klantenservice verbeteren

Als je als customer service manager werkt, begrijpen wij dat je veel uitdagingen hebt. Elke dag moet je je team motiveren en stimuleren om de beste klantenservice te bieden. Je moet constant de activiteiten van je team volgen en je medewerkers trainen zodat ze de optimale customer service bieden. Voortdurend moet moet je de servicekwaliteit analyseren om het proces te verbeteren of opnieuw te ontwerpen voor een betere ervaring. Je moet daarnaast omgaan met gefrustreerde klanten bij escalerende telefoontjes en e-mails. En je moet strategieën ontwikkelen om deze uitdagingen die jij en je team elke dag tegenkomen te overwinnen.

Het gebruik van een hulpmiddel zoals vtiger CRM, helpt je bij het overwinnen van uitdagingen op het gebied van klantenservice.

Stroomlijn je klantenserviceproces

Met de geautomatiseerde ondersteuning van vtiger kun je je gehele klantenserviceproces stroomlijnen, van automatische casuscreatie tot casus-oplossing-nabehandeling. Gebruik Vtiger CRM als centrale opslagplaats voor alle klantgegevens, en je medewerkers zijn altijd paraat om vragen van klanten adequaat te beantwoorden. Met vtiger kun je een snel oplossingsproces garanderen en de prestaties van je ondersteuningsteam volgen.

Hier zijn 3 uitdagingen voor de klantenservice die je met vtiger CRM kunt overwinnen:

Uitdaging 1: Klantenservice-ervaring via meerdere kanalen stroomlijnen

Klanten zoeken ondersteuning via verschillende kanalen, zoals e-mails, telefoongesprekken en sociale kanalen. Het blijkt dat 75% van de klanten overschakelt naar een tweede kanaal, wanneer ze bij het eerste geen bevredigend antwoord krijgen. Vtiger maakt automatisch casussen in CRM wanneer je klant belt, een e-mail stuurt of een vraag via een webformulier indient.

Interactie binnen enkele seconden

Omdat alle casussen gelinkt zijn met dezelfde contactpersoon, kan jouw servicemedewerker eerdere interacties binnen enkele seconden terugvinden. Vervolgens kun je het gesprek hervatten vanaf waar de klant was gebleven – en daarmee een omnichannel klantervaring creërend.



Verras je klanten met gestroomlijnde multi-channel ondersteuning

Uitdaging 2: Klanttevredenheid meten en de leveringskloof identificeren

Het verzamelen van reacties van klanten is cruciaal om inzicht te krijgen in de ondersteuning die je klanten van je verwachten. Toen Bain en Company organisaties onderzochten, geloofden 80% van de organisaties dat ze de beste klantervaring bieden. Echter, slechts 8% van de klanten vindt dat ze daadwerkelijk een goede klantervaring kregen van dezelfde organisaties.

Verzamel informatie

Dus is het belangrijk reacties van klanten te verzamelen en die informatie te gebruiken om het criterium voor klantenservice te bepalen en de klantervaring te verbeteren.

slechts 8% van de klanten vindt dat ze daadwerkelijk een goede klantervaring kregen

Op een casus-oplossing stuurt vtiger Klantenservice desgewenst automatisch een tevredenheidsonderzoek naar de klant die het probleem heeft gemeld. De enquête geeft je klant de mogelijkheid om te laten weten of ze tevreden, ontevreden of neutraal zijn over de interactie die zij met jouw organisatie hadden.

Luister naar je klant

Als een klant niet tevreden is met de service, is het belangrijk om te luisteren en de reden te begrijpen. Laat je klanten een snelle reactie schrijven over wat hen dwars zat: was het de vertraging bij het beantwoorden van de vraag, de ontoereikende informatie die werd verstrekt, of iets anders. Deze reactie kun je gebruiken om maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat klanten niet opnieuw dezelfde slechte ervaring doormaken.

Voor de automatische reviews kan Vicus een interactief proces voor je inrichten.

Uitdaging 3: Klantvertrouwen opbouwen met transparante customer service

Het is erg belangrijk om je klanten op de hoogte te houden van de voortgang van gemelde problemen om zo vertrouwen op te bouwen. Uit een enquête over de klantervaring blijkt dat 89% van de klanten die een probleem melden, een transparant overzicht van de volgende stappen verwachten.

Meer inzage met klantportaal

Met het vtiger klantportaal zien klanten welke prioriteit de klantbeheerder aan hun problemen geeft en kunnen ze elke stap van de voortgang via het oplossingsproces volgen. Als je ondersteuningsteam aanvullende informatie nodig heeft om het probleem op te lossen, kunnen je klanten de informatie in de opmerkingensecties verstrekken en ondersteunende documenten uploaden voor een snellere casus-oplossing. Wanneer het proces voor casusafhandeling transparant is, vermindert het de verdenking van de onbekenden en bouwt het klantenvertrouwen op.

Heb je nog vragen over het beheren van vtiger Klantenservice? Voel je vrij om hieronder commentaar te geven.

Deze blog is vrij vertaald naar de engelstalige blog van Shree Krupa.

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework, de WebVisitAnalyser en het prijswinnende JourneyFunnel Model. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Vtiger CRM Bookmark de permalink

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *