Hoe kunnen we helpen?

Inhoud

Relatiebeheer met Vtiger CRM

Je bent hier:

Vtiger CRM is naast het verbeteren van jouw marketing, verkoop en klantenservice ook geschikt voor het optimaliseren van jouw relatiebeheer.

Optimaliseren relatiebeheer met vtiger CRM

  • Alle informatie van jouw relaties in 1 systeem.
  • 24/7 toegang tot alle benodigde gegevens op elk device (mobiel, tablet, desktop).
  • Makkelijk zelf importeren van klantgegevens.
  • Jouw netwerk is groter en waardevoller dan je denkt.

Voorbeelden optimaliseren relatiebeheer met vtiger CRM

  • Registreren van NAW gegevens Organisaties en Contactpersonen.
  • Vastleggen van bezoekrapportages door de accountmanagers. Hierdoor kan informatie over sales en aanverwante processen intern en extern worden gedeeld. Opvolgingsmails kunnen worden ingeregeld, evenals werkstromen om te bepalen welke accountmanager op welk moment klanten gaat benaderen.
  • Aangeven welke accountmanager verantwoordelijk is voor welke klanten.
  • Het handmatig of met werkstromen inrichten van vtiger zodat dat het volgende opvolgmoment en opvolgactie duidelijk is. Bijvoorbeeld een telefoontje in week x of een te versturen e-mail in week y door accountmanager z.

Jouw netwerk in beeld

Weet je wie je allemaal kent? En weet je ook wie jouw bekenden allemaal kennen? Je kunt bijna iedereen bereiken via drie andere mensen. Daarvoor moet je wel jouw netwerk in beeld hebben.

Om het netwerk van jouw organisatie diepgaand in beeld te brengen bieden wij je met vtiger en een tweetal extra modules faciliteiten om verschillende soorten relaties aan te brengen. In de blog ‘Onderlinge relaties slim vastleggen binnen vtiger CRM’ kun je daar meer over lezen.

  • Concern-relaties, moeder-dochter verhouding.
  • Registreer accountants, toegewezen dealers of andere dienstverleners (plug-in).
  • Leg vast aan welke concurrent je een deal hebt verloren (plug-in).
  • Leg relaties met beïnvloeders vast (plug-in).

Informatie vastleggen en delen binnen jouw team

Alles wat je weet en moet doen rondom jouw relaties leg je vanzelfsprekend vast in jouw vtiger CRM-systeem. Zo kunnen al jouw collega’s van elkaar zien wat er besproken is en wat er nog besproken of gedaan moet worden.

  • Opvolgen en inplannen van afspraken.
  • Opmerkingen invoeren en delen met jouw team.
  • Bezoekverslagen invoeren.

Relaties goed in beeld met de Relatiesmodule (add-on)

Het in kaart brengen van de DMU en alle beïnvloeders binnen en buiten de directe organisatie is essentieel in menig verkoopproces.

De module Relaties worden onder meer gebruikt om Decision Making Unit (DMU), (externe) adviseurs en beïnvloeders in beeld brengen.

Bezoekverslagen (add-on)

Voor een professionele organisatie is het vastleggen van gesprekken van belang. Leg dan alles vast in de module Bezoekverslagen zodat je bij overdracht is gewaarborgd en het afbreukrisico indien een medewerker de organisatie verlaat is afgedekt. Verder is het vastleggen van afspraken van belang bij een correcte opvolging van actiepunten.

Het belang van goede data

Een slechte datakwaliteit gaat ten koste van jouw efficiëntie, en -belangrijker – van jouw dienstverlening en imago: klanten ontvangen hun bestelling op hun oude adres, terwijl ze hun verhuizing allang hadden doorgegeven. Klanten ontvangen hun bestelling niet en rapportages kloppen niet.

Klantportaal om gegevens van netwerken bij te werken

Met het klantportaal krijgt je klant inzicht in opgeslagen gegevens (zoals Factureren, Offertes, Verkooporders en Projecten).

Met het Geavanceerd Klantportaal kun je je relaties ook de eigen gegevens laten bijwerken. Dat is vooral handig als je veel klanten hebt, een vereniging en of een netwerkfunctie vervult. Iedereen is dan verantwoordelijk voor zijn eigen gegevens.