Blijf de concurrentie een stap voor met betaalbare marketing en sales automation

Dit bericht is deel 9 van 9 in de serie Marketing Automation, optimaal klantinzicht
Met WebVisitAnalyser en Creditsafe geen tijd verliezen aan prospects met financiële risico's

Na jarenlang ontwikkelen en testen introduceerde Vicus eind 2015 het JourneyFunnel Model. Dit model is uniek in de markt, omdat het als eerste marketing en sales samenbrengt in het verkoopproces. Het model geeft organisaties inzicht in het totale verkoopproces van (individuele) leads en klanten. De door sales uitgevoerde activiteiten in de salesfunnel worden in het model verbonden met de marketingactiviteiten in de buyer- en customer journey. Met het JourneyFunnel Model in combinatie met WebVisitAnalyser ben je als organisatie verzekerd van betaalbare marketing en sales automation waarmee je de concurrentie een stap voor kunt blijven. 

Door het JourneyFunnel Model toe te passen kun je de interesses en alle online en offline contactmomenten die de prospect met jouw organisatie heeft in elke fase van het verkoopproces in kaart brengen. Waardevolle informatie om jouw concurrenten voor te blijven dus!

WebVisitAnalyser: meten van online gedrag

Met de tool WebVisitAnalyser meet je alle digitale Customer Contact Points. Customer Contact Points zijn alle online gedragingen die de prospect vertoont in het verkoopproces.

Samen met kenmerken zoals de branche (SBI-code), kredietwaardigheid, het aantal medewerkers kom je tot een totaal scoreprofiel, waarmee de kwaliteit en interesses van de prospect inzichtelijk wordt. Als organisatie kan je je zo focussen op de meest kansrijke prospects. De marketing en salesafdeling kan gerichte acties ondernemen om van deze online bezoeker een klant te maken.

Zij weten immers waar de interesses van deze prospects liggen. Bovendien weet je ook of de prospects qua omvang, branchetype en financiële mogelijkheden matchen met de door jouw gewenste doelgroep(en). Je kunt zo een lijst van top 20, top 30… van meest kansrijke prospects formuleren waar je jouw marketing en sales op afstuurt en de activiteiten op afstemt.

JourneyFunnel Model: effectiever marketing en sales bedrijven

JourneyFunnel Model, neem een voorsprong op de concurrentie

Afbeelding 1 : het JourneyFunnel Model

Opvattingen die vaak heersen binnen organisaties als ‘Sales gooit leads weg’ en ‘Marketing verspilt alleen maar geld’ zijn met de implementatie van het JourneyFunnel Model verleden tijd.

Het model zorgt voor tijdbesparing, meer focus en een verbeterde samenwerking tussen marketing en sales in het verkoopproces. Er hoeft geen tijd en budget meer te worden gespendeerd aan salestrajecten die achteraf verspilde moeite en niet rendabel blijken te zijn.

Met het JourneyFunnel Model alleen de meest kansrijke leads bedienen

Marketing kan met de score en informatie uit de WebVisitAnalyser een pre-kwalificatie van leads doen. De marketing afdeling kan zo de beste (meest kansrijke) leads doorzetten naar de salesafdeling. De salesafdeling kan zich hierdoor focussen op kansrijke leads en hoeft dus geen leads meer weg te gooien.

Marketing ondersteunt sales met de juiste campagnes, middelen en activiteiten (zoals de aanwezigheid op beurzen). Het toepassen van het JourneyFunnel Model binnen jouw organisatie vergroot het arbeidsplezier bij jouw medewerkers. Medewerkers zijn namelijk voor het grootste deel bezig met werkzaamheden die zeer waarschijnlijk een positief resultaat opleveren.

Marketing en sales automation geeft jouw organisatie een voorsprong

Het JourneyFunnel Model in combinatie met de WebVisitAnalyser is het voorbeeld van betaalbare marketing en sales automation. Elke stap/fase in het verkoopproces van elke lead/prospect/klant en elk contactmoment dat deze organisatie heeft met jouw organisatie kan je met het model en met de WebVisitAnalyser direct geautomatiseerd vastleggen in jouw CRM systeem.

Je hebt zo direct inzicht in de meest kansrijke prospects. De marketeers en de salesafdeling kunnen direct aan de slag! Juist deze voorsprong in tijd en kennis van de potentiële klant, zijn/ haar gedragingen en interesses kan ervoor zorgen dat je je kunt onderscheiden van de concurrent. Hoe? Door het juiste te doen op het juiste moment en met de juiste middelen!

Organisaties succesvol met marketing en sales automation

Er zijn al diverse organisaties die met succes gebruik maken van deze vorm van marketing en sales automation. Een voorbeeld hiervan is De Zwerm Groep. De Zwerm Groep stelde zich als doel om effectiever marketing en sales te bedrijven. De organisatie wilde de meest kanrijke leads identificeren, opvolgen en meer succesverhalen genereren.

“Met vtiger CRM en de WebVisitAnalyser bedrijven we doelgerichter marketing en sales. B2B website leads kunnen we op organisatieniveau beter identificeren, kwalificeren en prioriteren. Zo kunnen we de juiste acties ondernemen om van leads klanten te maken.” Peter Roemeling, De Zwerm Groep.

Lees het verhaal van Peter

Meer weten over marketing – en sales automation?

Neem contact op met Vicus (033 461 1196 of sales@vicus.nl) als je ook tijd wilt besparen, de juiste prospects en klanten wilt bedienen en een voorsprong wilt nemen op de concurrentie.

Wij adviseren je graag over de voordelen van marketing automation en sales automation met het JourneyFunnel Model, WebVisitAnalyser, CRM en jouw website/webshop.

Starten met marketing- en salesautomation is voor elke organisatie weggelegd! Het is voor elke organisatie betaalbaar en implementeerbaar.

Navigatie binnen de serie<< Overtuigingsprincipes Cialdini binnen JourneyFunnel model

Gerelateerde berichten

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework en de WebVisitAnalyser. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Overig WebVisitAnalyser Bookmark de permalink

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *