Klantenservice verbeteren met vtiger CRM

klantenservice verbeteren

Iedere organisatie wil zijn/haar klanten optimaal bedienen. Hiervoor is het hanteren van een centraal systeem waarin alle klantdata worden vastgelegd een eerste vereiste. Met een CRM (Customer Relationship Management) Systeem zoals vtiger CRM heb je 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot alle relevante klantinformatie. Met vtiger CRM kunt u uw klantenservice processen verbeteren. Met minder klachten, meer tevreden klanten en minder zorgen tot gevolg.

Wanneer u optimaal gebruik wilt maken van alle functionaliteiten binnen vtiger CRM om de afdeling klantenservice te ondersteunen en uw klantenservice te verbeteren, dan kiest u voor het gebruik van het Ticketsysteem en de Kennisbank.

Ticketsysteem en Kennisbank in vtiger basispakket

Het ticketsysteem en de kennisbank zijn standaard functionaliteiten die al in het basispakket vtiger zijn opgenomen en uw organisatie helpen met het het verbeteren van de kwaliteit van de klantenservice.

Klantenservice verbeteren met ticketmanagement

Het ticketsysteem binnen vtiger CRM is zeer geschikte tool voor het beheren van tickets bij klanten en leveranciers.

Voordelen ticketsysteem

  • Alle servicetickets gerelateerd aan klanten kunnen volgen van begin tot einde;
  • Koppelen servicetickets met accounts, contacten en producten;
  • Beter zicht verkrijgen op het verloop van servicetickets; u weet altijd wat er speelt;
  • Iedere gebruiker kan zijn eigen overzicht maken naar behoefte;
  • Oplossingen op de aangemelde servicetickets kunnen doorgeven via het CRM-klantportaal;
  • De status van tickets kunnen automatisch via e-mail worden aangepast;
  • Servicerapportages op maat maken;
  • Statistieken kunnen maken. Zo helpt u uw manager naar een beter klantenserviceproces.

Voorwaarden ticketsysteem

  • Ticketsysteem dient enkel en alleen voor beheren tickets van klanten en van leveranciers;
  • Alleen de interne organisatie kan de tickets aanmaken;
  • Acties moeten kunnen worden toegewezen aan interne en externen (todo/agenda/telefoontje);
  • Binnen een ticket kun je meerdere acties aanmaken;
  • Iedere medewerker zit in het dashboard de tickets en taken die aan hem / haar zijn toegewezen;
  • De kwaliteitsmanager heeft een overall beeld van uit homepage widgets, gefilterde lijstjes en rapportages;
  • Bewaking en escalaties zijn via werkstromen en statussen in te regelen;
  • Documenten van allerhande soorten die bij een ticket worden gebruikt kunnen worden opgeladen.

Klantenservice verbeteren met Kennisbank

  • Beheer u productinformatie centraal zodat issues en tickets sneller en beter worden opgelost;
  • Artikelen linken met tickets en producten;
  • Veilig informatie delen met uw klanten of relaties;
  • Artikelen up to date houden, dankzij informatie en suggesties van uw klanten en relaties.

Klantprocessen en klantenservice verbeteren met vtiger en Vicus

Met CRM verbetert u uw klantenservice en houdt u uw klantcontact onder controle. Vicus helpt u graag bij het verbeteren en inrichten van het CRM systeem en het werken met het ticketsysteem en de kennisbank.

De hulp van Vicus bestaat onder meer uit:

  • Inrichten tickets, acties, werkstromen, filters en homepage widgets. Widgets zijn grafieken waarmee u in een oogopslag de voortgang en status van tickets kunt zien.
  • Koppeling producten/diensten/orders/debiteuren naar wens en overleg tussen ERP-systeem (SAP/R3) en vtiger om de tickets aan de juiste orders, producten en contactpersonen te kunnen koppelen.
  • Inrichten rapportages.

Handige vtiger add-ons voor verbeteren klantenservice

Naast de kennisbank zijn er nog diverse add-ons die u helpen bij het verbeteren van uw klantenservice.

  • Ticketregels (List view colors): geven ticketregels een kleur, waardoor u direct inzicht in de prioriteit en ernstigheid heeft.
  • Kanban pijplijn view, om in vergaderingen de status snel te kunnen bijwerken.
  • Klantportaal: uw klant heeft inzicht in onder andere producten, activiteiten (bijvoorbeeld projectvoortgang), facturen, lopende offertes en achtergrond documentatie.
  • Eventueel uitgebreidere rapportage modules.
    Kanban pijplijn

Ook uw klantenproces verbeteren?LisViewColors

Wilt u ook meer tevreden klanten, minder klachten en minder zorgen? Verbeter dan uw klantenservice met vtiger CRM. Vicus adviseert en begeleidt u graag. Sinds 2005 heeft het bedrijf meer dan 250 vtiger implementaties op zijn naam staan en is hiermee de vtiger expert van Nederland.

Neem voor meer info contact op met Vicus op 033 461 1196 en vraag naar Luuk Roovers. Ook kunt u een e-mail sturen naar sales@vicus.nl

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

  • Klantenservice automatiseren met vtiger CRMKlantenservice automatiseren met vtiger CRM Verbeteren van je klanttevredenheid is het doel. Een aantal modules in vtiger CRM helpen je om dat doel te bereiken. Het ticketsysteem om klachten en vragen te registreren en het proces te […] Posted in Vtiger CRM
  • Vtiger CRM Tickets (Helpdesk) moduleVtiger CRM Tickets (Helpdesk) module Tickets (Trouble Ticket of Service Request) zijn informatierecords met betrekking tot een klachtenmelding of serviceverzoek van de klant. Met het vtiger CRM-systeem kun je actie-items […] Posted in Vtiger CRM
  • Vtiger CRM Servicecontracten moduleVtiger CRM Servicecontracten module De module Servicecontracten biedt jouw organisatie de mogelijkheid om de ticketadministratie te koppelen aan een dienstverleningsovereenkomst. Tickets kunnen op contracten worden geboekt […] Posted in Vtiger CRM

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework, de WebVisitAnalyser en het prijswinnende JourneyFunnel Model. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Klantenservice Bookmark de permalink