Beter Scoren in Google 12 – Gepersonaliseerde Zoekresultaten

Dit bericht is deel 12 van 13 in de serie Beter Scoren in Google
SEO trends 2017 deel 4: biedt een unieke gebruikerservaring op jouw website/webshop

In dit deel 12 van mijn reeks over zoekmachine optimalisatie voor Zen Cart en Magento webwinkels kijk ik naar de mogelijkheden van Gepersonaliseerde Zoekresultaten.

Vroeger zag iedereen die zocht via een zoekmachine hetzelfde resultaat. Tegenwoordig krijgt iedereen een ander resultaat voorgeschoteld. Iedereen krijgt zijn eigen individuele hapklare brokken. Uiteraard is er nog wel een grote gemene deler maar de resultaten worden aangepast aan de hand van de geografische locatie, het eigen zoekgedrag en zijn relaties

Op Land Gebaseerde persoonlijke zoekresultaten

Een van de primaire verschillen is het land waar de zoeker zich bevind. Hierin worden zelfs cultuurgebonden verschillen meegewogen. Als je webshop niet relevant is voor het betreffende land ‘Prinsjesdag 1e dinsdag september’ dan komt de site niet naar voren. Als je site wel naar boven moet komen dan moet je aan de slag om je site voor dat land te laten scoren.

Gepersonaliseerde Zoekresultaten Gebaseerd Op Stad Of Regio

Lokaal gerichte content kan specifiek aan bezoekers worden gepresenteerd. De inhoud moet daar dan wel op zijn afgestemd (Magento dienstverlener Amersfoort). Daarnaast zijn er lokaal gerichte zoekmachines die zoekers gebruiken om lokale resultaten af te dwingen.

Ook Persoonlijke Historie beïnvloed de gepersonaliseerde zoekresultaten

Zowel de zoekmachines van Google als Bing houden rekening met wie heeft gezocht en wat de zoeker heeft gekozen uit de aangeboden zoekresultaten. Welke sites bezoekt hij regelmatig? Zijn er sites ‘geliked’ via Facebook, Twitter of Google+?

In tegenstelling tot de geografische factoren is het niet mogelijk om je webshop hiervoor relevant te maken en daarmee gericht te scoren voor de persoonlijke zoekresultaten. In dit kader is het belangrijker om met een goede call-to-action op te vallen in de zoekresultaten zodat men klikt. Een eenmaal bezochte webwinkel zal eerder nogmaals in de zoekresultaten worden aangeboden.

Persoonlijke Sociale Connecties

Wat vinden iemands vrienden van een webwinkel? Dit is een van de meest recente ranking factoren die de persoonlijke zoekresultaten beïnvloed. Sociale relaties beïnvloeden wat een zoeker ziet op Google of Bing. Je moet hierbij zowel opvallen in de zoekresultaten en geklikt te worden als de noodzaak om te participeren in de sociale netwerken! Dat helpt om de site in de vertrouwenscirkel te brengen en vaker in beeld te krijgen!

Aan de slag

Ik help je graag om je webshop beter vindbaar te maken, ook via persoonlijke zoekresultaten en daarmee hoger te scoren in Google. Neem gerust contact met mij op!

Navigatie binnen de serie<< Beter Scoren in Google 11 – Sociale Media MarketingAdWords stopt met advertenties in rechterkolom >>

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework, de WebVisitAnalyser en het prijswinnende JourneyFunnel Model. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Zoekmachine Optimalisatie Bookmark de permalink