Beter Scoren in Google 08 – Kwaliteit Van De Inhoud

Dit bericht is deel 8 van 13 in de serie Beter Scoren in Google
SEO trends 2017 deel 4: biedt een unieke gebruikerservaring op jouw website/webshop

In dit 8e artikel in de reeks over SEO voor webshops aandacht voor de kwaliteit van de inhoud. Google houdt van unieke en relevante informatie. Werk daarbij vooral vanuit je eigen kracht!

Meer dan wat dan ook is het van belang om kwalitatief goede content prettig leesbaar te maken. Vertel je hetzelfde verhaal als al die andere websites of is je verhaal uniek? Komen je foto’s en productbeschrijving uit de catalogus van je leverancier of neem je de moeite om je eigen materiaal te maken? Helaas gebruiken veel webwinkeliers de productinformatie uit de database van hun leveranciers. Die informatie wordt geknipt en geplakt of automatisch ingeladen. Je concurrenten doen vaak exact hetzelfde. Zo worden er duizenden pagina’s met exact dezelfde content geïndexeerd. Daarmee kom je dus niet veel hoger in de zoekresultaten.

Google houdt van sites met veel relevante informatie. Hoe meer en hoe relevanter voor het zoekwoord, hoe beter. Veel webshops hebben een groot assortiment met voor ieder product een eigen productpagina. Je kunt dan uitgebreid vertellen over het product en de productnaam regelmatig gebruiken. Hoewel het tijdrovend is, is het absoluut de moeite waard om zelf unieke teksten bij je producten te schrijven.

Onderscheidt Je Van Concurrentie

Onderzoek welke zoekwoorden de concurrenten gebruiken en welke sites naar hun site linken. Enerzijds is het verleidelijk om dat gedrag te kopiëren. Echter vrijwel niemand is in staat om alle relevante zoekwoorden af te dekken, dat zou een webwinkel ook erg onoverzichtelijk maken. Probeer daarom te zoeken naar zoekwoorden en links die heel passen bij je eigen producten en bedrijf. Probeer niet per se je concurrent af te troeven. Werk vanuit je eigen kracht!

Gebruik Focuszoekwoorden In De Content

Gebruik focuszoekwoorden heel bewust! Bouw de content van de site zoveel mogelijk op vanuit de belangrijkste zoekwoorden. Herschrijf desnoods bestaande content en vervang termen door relevante focuszoekwoorden. Er is geen exact aantal keer te noemen voor het opnemen van een zoekwoord op een pagina. Vaak wordt een indicatie van 6 op 200 (keyword density van 3%) woorden gegeven. Gebruik je gezond verstand en schrijf vooral een prettig leesbare tekst met de meest relevante term uit het zoekwoordenonderzoek als basis. De bezoeker moet het ook nog snappen!

Navigatie binnen de serie<< Beter Scoren in Google 07 – Technisch Correcte HTML CodeBeter Scoren in Google 09 – Relevante En Waardevolle Link building >>

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework, de WebVisitAnalyser en het prijswinnende JourneyFunnel Model. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Zoekmachine Optimalisatie Bookmark de permalink