Multi-site web analytics – Nu ook verkeer tussen websites onderling goed in beeld!

Terwijl iedereen nog bezig is om te begrijpen wat er op zijn eigen website gebeurd kijk ik al weer verder. Na wat studeren en een beetje programmeren heb ik het nu ook voor elkaar dat ik het verkeer tussen al onze verschillende websites onderling kan visualiseren. Daarnaast (geclusterd) zichtbaar maken van het van buiten komende verkeer. Web Analytics (Web traffic analyse) voor meerdere websites onderling (ik noem het maar multi-site web analytics of multi-webshop web analytics).

Piwik-add-on_web-analitics-trails-for-multi-shops_450x450Uiteraard heb ik niet alles zelf gebouwd, wederom slim bij elkaar verzamelen van stukjes code en een beetje programmeren op het naar mijn wens te maken.

Overigens is deze web analytics techniek niet alleen geschikt voor een multi-website omgeving, maar ook uitermate geschikt om het verkeer binnen een website of webwinkel goed in kaart te brengen, dus hoe de bezoekers bewegen tussen de verschillende pagina’s van je webshop.

Op deze manier kun je trouwens ook prima de performance van landingspages bepalen. Immers met de dikte van een lijn wordt duidelijk zichtbaar hoeveel verkeer er via de betreffende landingspagina binnenkomt, met name ook in verhouding tot de andere bronnen.

Ook kan ik nu prima binnenkomende berichten uit sociale media zoals facebook, linkedIn  en Twitter visualiseren.

Het is allemaal nog wat expirimenteel dus input wordt op prijs gesteld!

Meer lezen? Schrijf je in op de e-mailberichten van Vicus!



Gerelateerde berichten

About Luuk Roovers

Luuk is oprichter en directeur marketing en verkoop bij Vicus en het brein achter het VOSBA integratie framework, de WebVisitAnalyser en het prijswinnende JourneyFunnel Model. Sinds juni 2009 is Luuk Roovers als expert betrokken bij het blad Computable voor de topics Open Source en Internet.
Webanalytics en Grading Bookmark de permalink